EUR 1.9558
USD 1.8784
CHF 2.1094
GBP 2.3506
CNY 2.5920
you tube
mobile version

МЗХ - посредник на търговските вериги

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

МЗХ - посредник на търговските вериги

mail11:10 | 07.07.2022прегледи 649 коментарикоментари 0


Министерството на земеделието оказва съдействие след запитвания от търговски вериги за връзка с български производители на плодове и зеленчуци. Това коментираха участниците в среща между представители на министерството и браншови организации, съобщиха от ведомството. 

Това се случва, след като в предишни срещи от земеделското министерство предложиха на търговските вериги да им предоставят подробна информация за сезонното производство на плодове и зеленчуци в страната по региони. Институцията вече е предоставила контакти на български производители на дини и зеле от област Варна след съответното запитване. "Ще продължим да оказваме съдействие в тази посока, за да помогнем на българските производители на плодове и зеленчуци", заяви заместник-министърът на земеделието Момчил Неков. 

С цел повишаване на консумацията на български пресни плодове и зеленчуци представители на аграрното министерство и неправителствените организации обсъдиха още възможността за въвеждане на доброволни браншови стандарти, които защитават и промотират родните свежи и регионални продукти. 

"Това предложение идва в отговор на необходимостта да стимулираме както късите вериги за доставка, така и здравословен модел на хранене. Късите вериги гарантират, че потребителите ще консумират пресни плодове и зеленчуци, произведени в техния регион, което е в техен интерес, а също помага на местните производители", заяви още Момчил Неков. Той посочи, че при къси вериги на доставка се намаляват и емисиите при транспорта на плодовете и зеленчуците. На дискусията беше решено представителите на браншовите организации да запознаят членовете си с предложенията и да върнат своите становища.

На срещата бяха обсъдени и действия по Националната програма за предотвратяване и намаляване на загубата на храни 2021–2026 г., включително необходимостта да се организира информационна кампания сред потребителите за правилното съхранение на хранителните продукти. Момчил Неков предложи кампанията да се проведе със съдействието на търговските вериги, като коментира, че намалената загуба на храни означава спестени средства за потребителите. 

Участниците в срещата обсъдиха и добрите практики при взаимодействието между производителите на земеделски продукти и търговските вериги, както и стимулите, които ще улеснят земеделските производители да се сдружават.


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Трейлър на руския игрален "ВЫЗОВ", заснет в Космоса

13:39 | 03-09-23 | 6209