АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Мигранти & политика
12:15 | 14.06.2018 3118 коментари 0
EconomyNews.bg
Кораб с над 600 мигранти предизвика вълнения в Европа.Предисторията: Италия отказа да приеме кораб с 629 мигранти, спасени в Средиземно море с кораб на френска неправителствена организация. Рим прикани Малта да приеме мигрантите, но Валета също отказа. В крайна сметка Испания бе тази, която позволи мигрантите да акостират на нейна територия.Корабът бе на път да скара Франция и Италия. Френският президент Еманюел Макрон нарече поведението на Рим "циничното и безотговорно", а в отговор Италия извика френския посланик за консултации. Италианският премиер Джузепе Конте заплаши да отмени планирана визита в Париж, ако Франция не поднесе извиненията си. Тази нощ Макрон е разговарял с Конте и по думите на френския министър по европейските въпроси Натали Лоазо разговорът е бил сърдечен. Голямата тема за мигрантите предизвика разногласия в Германия. Австрийският канцлер Себастиан Курц обяви създаването на "ос" на желаещите между вътрешните министри на Австрия, Германия и Италия за борба с нелегалната имиграция. Курц каза, че тази "ос" има смисъл , защото през трите страни преминава един от главните мигрантски маршрути навътре в Европа за бежанци, прекосили Средиземно море. Наред с още няколко държави от ЕС Австрия планира изграждането на центрове за настаняване на мигранти извън границите на общността с цел да им се осигурява "подслон и защита, но не и по-добър живот", заяви още канцлерът Курц. Не "ос на желаещите", а Европейският съюз като общност трябва да охранява границите си, контрира германският канцлер Ангела Меркел и отхвърли т.нар. „ос на желаещите”. Колко печелят каналджиите? Затварянето на сухопътните или морските граници не спира каналджиите, а просто променя техните маршрути, посочи в изявление Службата на ООН по наркотиците и престъпността.
Най-малко 2,5 милиона мигранти са били прекарани незаконно през 2016 г., а хората, които са им помагали при пътуванията са спечелили общо между 5,5 и 7 милиарда долара за незаконните си услуги, посочва службата.
Според нейните експерти мерките за засилен граничен контрол не са ефективни, ако не са свързани с по-широки политики. Те отбелязват, че по-строгият контрол по границите увеличава рисковете за мигрантите и предоставя повече възможности за печалба на каналджиите.
Между 2009 и 2015 г. затварянето на сухопътни граници по пътя от Турция до Западна Европа е довело до пренасочване към опасния морски маршрут в източната част на Средиземно море.
От Службата на ООН по наркотиците и престъпността съветват правителствата да не се фокусират върху променящите се маршрути, а върху по-стабилните каналджийски центрове, където се струпват мигранти, преди да започнат дългите си пътувания.
Службата съветва държавите да отворят канали за легална имиграция и да предложат алтернативни възможности за доход на бедните хора, които практикуват каналджийство, с цел борба срещу този бизнес.
На последно място службата приканва силите на реда да отчитат факта, че каналджиите работят с корумпирани чиновници на различни нива.
Според най-актуалните достъпни данни най-натоварените мигрантски маршрути минават през Средиземно море и от Централна към Северна Африка, като през 2016 г. по всеки от тях броят на мигрантите е достигнал около 380 000 души. Международната комисия за изчезнали лица започна в Рим заедно с представители на Италия, Малта, Гърция и Кипър инициатива за по-добро локализиране и преброяване на изчезналите мигранти в Средиземно море.
Комисията не разполага с достатъчно данни, но знае, например, че през последното десетилетие Италия е намерила около 8000 мигранти в Средиземно море, което е на път да се превърне в масов гроб.
Вероятно близо 27 000 мигранти са изчезнали в света от 2014 г., от които 16 000 в Средиземно море, обявиха участниците в срещата.
Повече от 3000 мигранти са се удавили в морето през 2017 г., а тази година - 600. Голям е и броят на децата, които не могат да бъдат открити след пристигането си в Европа.
Tweet |
|
Още от рубриката
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg