АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Микс от нови марки в търговските центрове
Като цяло наемният пазар на търговски площи през третото тримесечие бе движен от стремежа на търговските центрове да подобрят микса си от наематели, това съобщава . компания Forton, стратегически партньор на Cushman&Wakefield за България и Македония. Нови обекти бяха открити в Paradise Center, Sofia Ring Mall, както и в Park Center (новото име на City Center Sofia), където освен Reserved врати отвориха също мултибранд концепцията Scandal и The North Face. Търговският център работи с нова концепция от средата на септември при 90% заетост на площите. Сред новите ключови наематели в Park Center са Reserved, Sport Depot, детският център Capella Play.
Липсата на новозавършени проекти задържа общите обеми на нивото от 718 000 кв.м. Така в страната на 1000 жители се падат 100 кв.м площи, а в София на същия брой хора – 276 кв.м търговска площ.
Очаква се тези показатели да се променят в следващите години с планираното отваряне на големи мултифункционални проекти в София, в които се планират и търговски зони. Турският инвеститор Garanti Koza анонсира две подобни концепции – Grand Canyon и Sofia Square, всяка от които ще включва по 35 000 кв. м ритейл част. Приключването на проектите се планира съответно за 2019 и 2020 година.
Докато високия клас модни марки останаха активни предимно в столицата, средният клас и бюджетните брандове продължиха експанзията си в страната през тримесечието. Сред по-значимите сделки за периода са влизането на LC Waikiki в Retail Park Plovdiv, на обувния бранд CCC на 530 кв. м в Panorama Mall – Плевен. Дрогериите Lilly и dm също продължават да се разрастват в страната.
Като най-голяма сделка в сегмента за годината се очертава предстоящото откриване на хипермаркет на веригата Jumbo в Park Mall в Стара Загора. Очаква се той да отвори в края на ноември на 11 600 кв. м на партерния етаж на търговския център.
На пазара на търговски улици бул. „Витоша“ остава във фокуса на наемателите, въпреки липсата на подходящи свободни площи. Модните марки и тези в health & beauty сегмента също търсят възможности за разширяване. Устойчивият интерес задържа наемите на 46 евро на кв. м месечно за магазин с площ 100-150 кв. м. Делът на незаетите площи на булеварда остава по-малко от 5%.
Наемите на топ местата в търговските центрове в София остават стабилни – €28/кв. м месечно с потенциал за ръст. На второстепенните пазари нивата се движат между €12 и €16 евро/кв. м месечно.
Придобиването на бившия магазин на Carrefour в The Mall в София за 17 млн. евро от Unicredit Bulbank беше единствената по-значима транзакция за периода. Интересът към първокласни проекти обаче остава силен, особено в София.
Tweet |
|