АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Министър Московски спасява бедстващи пътници на БДЖ
Към 8.45 часа метеорологичната обстановка в страната се нормализира. Няма бедстващи пътници. Нормализира се смяната на персонала, съобщи пресслужбата на НКЖИ. В 3.10 часа тази нощ със специализирана машина е пробит пътят от Дъбово до Кръстец. Продължава да се работи в участъка по възстановяване на габарит и контактна мрежа. По този начин южната част на Стара планина е проходима за специализирана техника и възможност за дизелова тяга. Днес продължават работите по възстановяване на контактната мрежа, като тенденцията е до светлата част на денонощието да бъде възстановена с електрическа тяга. Продължават дейностите в северните склонове на Стара планина, като целите са съсредоточени в Трявна – Царева ливада – Дряново. Там продължават работите по разчистване на пътя. След проверка на място и обход със специализирана машина, министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски, оцени критичната обстановка и изказа благодарност за професионализма и максимално положените усилия на служителите на НКЖИ и дежурните екипи. Снощи министърът оглави спасителната операция за бедстващите пътници на БДЖ на гара Плачковци. Въпреки усложнената метеорологична обстановка и километричните задръствания, министър Московски, с помощта на личния високопроходим автомобил на народния представител от Габрово Цветомир Михов, успя да стигне до гарата в Трявна. От гарата министърът тръгна с дизелова мотриса за поддръжка на контактната мрежа, която е единственото превозно средство, с което може да се стигне до гара Плачковци. Машината е производство 1968 г. и е трябвало отдавна да бъде изведена от експлоатация, но поради очаквания заем за железниците от Световна банка тя продължава да се използва при спешни случаи. За да стигнат до гара Плачковци се е наложило да разчистят 7 километра от жп линията. На място министърът организира извозването на всички бедстващи пътници на БДЖ. Министър Московски пое ангажимент за осигуряване на храната и настаняването на хората. Днес е организиран транспорт, с който ще бъдат превозени до дестинациите, до които са пътували.
Зимата не ни изненада, просто тази година дойде неочаквано рано. Основна причина за ситуацията, в която се оказахме, бе ранният сняг и бурите. Това каза пред БНР министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова.
Готовност за снегопочистване, такъв, какъвто е ангажиментът на Агенция "Пътна инфраструктура" и на областните пътни управления - имаме, имаме сключени договори, имаме техника, обясни регионалният министър. За съжаление, бурята доведе до многото паднали дървета, които блокираха машините за снегопочистване, каза още министър Павлова. Тази сутрин всички основни планински проходи са отворени при зимни условия, съобщи министърът. Единствената по-критична точка днес продължава да бъде Шипка. В момента се разчистват последните паднали дървета и очаквам следобед да бъде отворен, добави тя. Според Павлова, АПИ винаги може да се справи по-бързо. Но имаше абсолютна пълна мобилизация, кризисен щаб, всички органи в страната бяха координирани. Нещата бяха овладени съвсем навреме, каза още Лиляна Павлова. Министърът съобщи още, че има сключени договори за почистване на пътищата през зимния сезон из цялата страна, с изключение на Бургаския регион, като там има временен договор с предишната фирма. Павлова уточни, че МРРБ има сключени четири годишни договори за поддръжка на пътната мрежа. В договорите е записано, че зимният сезон започва от ноември месец, но съществува клауза в тях, в която е уточнено, че ако има по-ранен снеговалеж, както тази година, фирмите трябва да се погрижат.
България продължава да е страна от по-бедните в Европа, страна, която ще има възможност да се възползва от средствата за кохезионна политика и чрез тях да инвестира в пътна, железопътна и екологична инфраструктура. Активно се работи с Европейската комисия за това и днес ще бъдат обявени новите насоки за развити на трансевропейската мрежа, каза още Лиляна Павлова по повод по-дългосрочното планиране на инфраструктурата у нас.
Tweet |
|