АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Мит ли е „световният автомобил”
За да се продава един автомобил в цял свят, трябва да бъдат направени известни модификации според условията на различните пазари, отбелязва германският вестник "Ханделсблат".
Да се разработи един модел по начин, задоволяващ вкусовете на потребителите на всички континенти е невъзможно и първите опити за създаване на "световен автомобил" бяха неуспешни.
Автомобилостроителният сектор обаче си извади необходимите поуки и на пазара вече излизат нови флотилии от "глобални автомобили".
Модели като новия Ford Focus, Mazda 2 и Volkswagen Jetta или най-новия Volkswagen Passat обаче само на пръв поглед изглеждат еднакви на пазарите в САЩ, Китай или Европа.
"Разликите са в детайлите", посочва Гунар Херман, инженер във Ford. Решаващо значение за успеха на концепцията за "световен автомобил" имат универсално въведените системи за единни платформи и сглобяване.
"С тяхна помощ може бързо, точно и изгодно да пригодим една и съща конструкция към изискванията на всеки пазар", отбелязва инженерът.
Автомобилостроителните компании имат по-малко проблеми с приспособяването на цените на различните класове, подчертава Ясуки Васеда от развойния център на BMW в Токио. "В Япония хората купуват BMW, Mercedes или Audi най-вече защото тези автомобили са "произведени в Германия" и предизвикват европейско усещане", отбелязва той.
Според Васеда инженерите трябва да отчетат няколко фини разлики, когато създават коли за големите и важни пазари.
Радиочестота за централното заключване, например, в Япония трябва да бъде различна, тъй като в противен случай колите няма да могат да се заключват безпроблемно. В една хибридна версия пък електрониката на двигателя трябвало да бъде препрограмирана,
за да се намалят с няколко грама емисиите на въглероден диоксид с цел колата да може да получава данъчните облекчения за "еко" автомобил. В други случаи трябва да се изменят дръжките на вратите заради специфичен вид по-евтини гаражи.
Tweet |
|