АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Митническата война САЩ-Китай пречи на Германия
Разрастващият се търговски конфликт между САЩ и Китай се отразява отрицателно на германските компании, които развиват бизнес в двете страни, според проучване на Асоциацията на германските търговско-промишлени камари (DIHK), цитирано от Ройтерс.
Китай предупреди САЩ, че ще отговори с реципрочни мерки, ако администрацията на президента на САЩ Доналд Тръмп предприеме нови стъпки към затрудняване на търговията. Вашингтон обмисля да въведе вносни мита от 25 процента върху китайски стоки за 200 милиарда долара.
Според проучване сред членовете на Асоциацията на германските търговско-промишлени камари, 41 процента от тях, които имат бизнес в Китай, вече са засегнати от по-високите вносни мита, когато изнасят за САЩ. В същото време 46 процента от членовете отчитат по-високи разходи, когато внасят от САЩ.
57 процента от германските компании с бизнес в САЩ твърдят, че вече са усетили отрицателното въздействие на митата, когато изнасят продукция за Китай, докато 75 процента от тях отчитат пречки като по-високи разходи при вноса от Китай.
Много германски компании с бизнес в САЩ обмислят да затворят заводите си и да ги прехвърлят в други страни, за да избегнат по-високите разходи, причинени от еквивалентните репресивни мерки, според проучването на Асоциацията на германските търговско-промишлени камари.
Проучването на асоциацията показва, че германските компании, чието производство е в родината им, също са засегнати от китайско-американския конфликт заради международната им мрежа от доставчици и широките контакти с клиентите по света.
САЩ са най-големият пазар за износ на Германия, докато Китай е най-важният бизнес партньор в общия обем на търговията на германските компании. Те са инвестирали 400 милиарда евро (466,60 милиарда долара) в САЩ и 80 милиарда евро в Китай.
Германските компании са наели над 850 000 души в САЩ и 700 000 в Китай, се посочва в проучването на Асоциацията на германските търговско-промишлени камари.
Tweet |
|