EUR 1.9558
USD 1.8784
CHF 2.1094
GBP 2.3506
CNY 2.5920
you tube
mobile version

Митове & реалности за газовите уредби

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Митове & реалности за газовите уредби

mail10:10 | 24.11.2015прегледи 1159 коментарикоментари 1


Един от най-разпространените митове за шофирането на газ е, че спестяваме, само ако караме много километри ежедневно. Експерти от българска компания са на друго мнение.

Реалност: Ако шофирате едва по 20 км на ден, за 20 работни дни в месеца изминавате 400 км. Когато използвате бензин, при разход на автомобила 10 л на 100 км, при цена на бензина 2.00 лв.на литър, това ще ви струва 20 лв. за 100 км или за 400 км на месец – 80 лв. За същото разстояние, ако карате на газ, при цена на пропан-бутана 0.90 лв. на литър, и разход 11 л на 100 км, ще платите по-малко от 10 лв. на 100 км или 40 лв. за цял месец. Спестявате минимум по 40 лв месечно от това, че карате на газ. Ако използвате автомобила си и през уикенда, спестената сума ще нарасне. За една година спестявате от гориво поне 480 лв. и си избивате покупката на газовата уредба. Следващите години може да използвате спестените от гориво пари за да отидете на почивка или да си направите ремонт у дома.

Ето още някои от най-разпространените митове за газовите системи за автомобили, които наблюдават от REAGAS.

Мит: Само старите коли карат на газ. Реалност: От газта се получават по-малко обработени газове и тя замърсява околната среда по-малко в сравнение с бензина. Заради ниските вредни емисии, най-новите разработки на водещи марки автомобили излизат от заводите с газови уредби,  а резервоарите за бензин са поставени в колата само като резерва, поради което са и много малки като обем – 5 литра.

Мит: Газовите уредби не са безопасни. Реалност: Газовата система минава годишен технически преглед и е много по-обезопасена от бензиновата. В газовия резервоар има мултиклапан с 3 нива на защита: 1) устройство, което спира притока на газ към двигателя; 2) стоп клапан, който се задейства, когато налягането се покачи над определено ниво; 3) клапан, който спира пълненето на резервоара на 80%, тъй като при повишаване на температурата газта се разширява и затова са необходими 20% аванс. При удар всички клапани се затварят и газта не преминава към двигателя. Също така има механизъм, чрез който при удар газовата бутилка излита от купето на автомобила.

Мит: Газта разваля двигателя. Реалност: Как газта ще влияе на двигателя зависи от това какво е съотношението пропан-бутан. В България пропорцията пропан-бутан е 70%-30%, което не само че е абсолютно безвредно, но дори е щадящо за двигателя.


 
Коментари
 
валери - 24-11-2015 г. 17:00:34

по платена публикация не бях срещал в медийното пространство

 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg