EUR 1.9558
USD 1.8981
CHF 2.0771
GBP 2.3369
CNY 2.5891
you tube
mobile version

Мобилните телефони повишиха уеб сърфирането

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Мобилните телефони повишиха уеб сърфирането

mail11:30 | 19.01.2011прегледи 480 коментарикоментари 0


Потребителите на интернет в Китай са се увеличили до 457 милиона души през 2010 година, след като употребата на мобилни телефони за сърфиране в уеб пространството се е разпространила бързо, съобщи днес специализиран информационен център, цитирана от Асошиейтед прес.
През миналата година броят на онлайн потребителите в Китай - група, която е с над 50 процента по-голяма от цялото население на САЩ - е нараснал с 19 процента спрямо 2009 година, посочи Китайският интернет мрежов информационен център.
Броят на хората, сърфиращи в интернет през мобилните си телефони, е скочил с 29,6 процента на годишна основа до 303 милиона, сочат данните на центъра.
С бърз темп през 2010 година се е увеличил и броят на китайците, използващи онлайн търговията и услугите за забавление в интернет. Броят на китайските потребители в електронната търговия се е повишил с 48,6 процента спрямо 2009 година.
Скоростното нарастване на употребата на уеб пространството в Китай се дължи на икономическия растеж, който според специалисти е бил близо до 10 процента миналата година след бързото възстановяване на страната от глобалната криза.

Онлайн търговията в Китай се е разраснала с 22 процента през 2010 година, като потребителите са започнали да проявяват по-голямо внимание към цените в контекста на силно покачване на инфлацията, се казва в доклад на Китайския център за изследване на електронния бизнес, цитиран от Франс прес.
Продажбите чрез интернет, включващи както трансакции от търговци към частни потребители, между компании и между потребители са достигнали 4,500 трилиона юана (507 милиарда евро).
Най-голям дял от този обмен представляват трансакциите между компании (3,800 трилиона юана), докато покупките от частни потребители са достигнали 513 милиарда юана, което прави общо 4,313 трилиона юана. В проучването не се обяснява на какво се дължи разликата с обявените по-горе 4,500 трилиона юана.
Конкурентните цени и нарастващото доверие в сигурността на онлайн плащанията са допринесли за засилване на продажбите, като броят на купувачите се е увеличил от 121 милиона през 2009 година до 158 милиона миналата година.
"Пазаруването в интернет позволява на клиентите да се възползват от по-ниски цени в контекста на високата инфлация", се казва в доклада.
В Китай има над 450 милиона потребители на интернет. В страната е имало общо 25 000 сайта за електронна търговия към края на 2010 година спрямо 20 700 шест месеца по-рано.
Продажбите чрез интернет на частни потребители представляват 3 процента от всички продажби на дребно в Китай.
Вчера говорителят на министерството на търговията съобщи, че според прогнозите продажбите на дребно през 2010 година са достигнали 15 трилиона юана. Официалните данни ще бъдат оповестени утре.
 


 


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg