АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Мобилно банкиране вече не е екстра
Мобилното банкиране все повече измества традиционните банкови услуги и скоро разплащанията ще се извършват основно онлайн. Това показват данните на последния анализ на една от големите търговски банки у нас, предаде БТА. Модерните технологии навлизат много бързо, за миналата година в световен мащаб продажбите на смартфони са се увеличили с 50% на годишна база, а за таблетите очакванията са през 2014 г. продажбите им да надминат тези на стационарните компютри и лаптопите, показва анализът. Данните сочат и че 50% от потребителите вече използват мобилните си устройства за влизане в интернет. Ето защо докато наскоро мобилното банкиране е било екстра, която само някои банки са предлагали, то сега това е задължително изискване, налагано от клиентите, посочи Цветанка Минчева, директор "Банкиране на дребно" в банката. Информацията е навсякъде, мобилността се увеличава и клиентите на банките вече не искат да се съобразяват с работно време и локация на клоновата мрежа, а искат да имат достъп до услугите на банката по всяко време, коментира още Минчева. Юлий Влахов, директор "Алтернативни канали", съобщи, че за миналата година онлайн в разработено от банката приложение за мобилни устройства са извършени 100 хил. транзакции при общо 6 млн. извършени транзакции по традиционните канали. Разработеното приложение дава възможност за регистрация и на хора, които не са клиенти на банката, но искат да получат полезна информация за клоновата мрежа и за услуги, предлагани от финансовата институция. Клиентите на банката пък, които са свалили приложението на смартфона си, могат да получат пълна информация за всички свои сметки, да следят извършени транзакции, както и да правят разплащания, обясни Влахов. Юлий Влахов посочи, че засега клиентите все още използват мобилното приложение основно като източник на информация, но се очаква след включването на опция за разплащане и на комунални сметки извършените онлайн транзакции да се увеличат многократно. Онлайн разплащането е сигурно, защото има персонален ПИН код, както и ID парола, генерирана от банковия сървър. За поддържане на приложението не се изисква такса, а онлайн транзакциите са с двойно по-ниска такса в сравнение с паричните преводи от банков клон, отбеляза още Влахов. Бъдещето е в мобилните разплащания, а клоновата мрежа на банките ще остане, за да предоставя по-скоро консултантски услуги, прогнозира Цветанка Минчева.
Tweet |
|