EUR 1.9558
USD 1.8784
CHF 2.1094
GBP 2.3506
CNY 2.5920
you tube
mobile version

Мобилтел за едномесечно предизвестие

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Мобилтел за едномесечно предизвестие

mail09:20 | 20.02.2012прегледи 718 коментарикоментари 1


След края на текущия срок на договора на даден клиент, независимо дали е първоначален или резултат от автоматично подновяване, договорът се превръща в безсрочен и потребителите имат възможност да го прекратят с едномесечно писмено  предизвестие. Това е становище на "Мобилтел" относно възможностите за прекратяване на договорите с мобилните оператори, след промените в ЗЕС. Комисия за регулиране на съобщенията /КРС/ посочва в свой коментар, че договорите между потребителите на електронни съобщителни услуги и операторите не подлежат на автоматично подновяване.
В променения ЗЕС законодателят въведе разпоредбата на чл. 229а, ал.1, която предвижда, че срочен договор може да бъде продължен само при изрично писмено съгласие на абоната относно условията за продължаване. При липса на такова съгласие след изтичане срока на договора той се преобразува в безсрочен при същите условия. Абонатът има право да прекрати безсрочния договор с едномесечно предизвестие, без да дължи неустойки за това.
При вече автоматично подновени договори, преди влизането в сила на промените в ЗЕС - 29 декември 2011г., съществуват два момента:
абонати, чийто срок на договора е изтекъл веднъж, но е бил автоматично подновен, без изричното им писмено съгласие, могат да го прекратят без неустойки по всяко време с едномесечно предизвестие.
абонати, чийто договори са били подновени, с тяхното изрично писмено съгласие, за нов срок преди влизане в сила на закона, са в хипотезата на срочен договор и едва след изтичане на новия срок, за който е подновен договорът, същият може да бъде продължен или прекратен от страните при спазване на изискванията на чл. 229а от ЗЕС.
От "Мобилтел" посочват, че КРС не е орган на законодателната власт и няма правомощия да тълкува закона, а следва да го изпълнява такъв какъвто е.
По-рано тази седмица от "Виваком" заявиха, че всички договори за телеком услуги не подлежат на автоматично подновяване. Забраната за автоматично подновяване в Закона за електронните съобщения влезе в сила на 29 декември 2011 г., но се прилага както за бъдещите, така и за настоящите договори на клиентите на всички мобилни и телеком оператори у нас. Това означава, че всеки потребител, чийто срок на договора е изтекъл веднъж, но е бил автоматично подновен без изричното му писмено съгласие, може да бъде прекратен без неустойки по всяко време, уточняват от "Виваком". Това става чрез едномесечно предизвестие и важи за всички договори, независимо дали са подновени автоматично преди или след влизането на закона в сила на 29 декември 2011 г., пише в съобщението на "Виваком".ББТА
 


 
Коментари
 
ivan petrov - 20-02-2012 г. 10:57:25

za info viz v http://venziko.blog.bg/biznes/2012/02/20/petrolnoto-embargo-sreshtu-iran-niama-da-zasegne-silno-irans.905252

 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg