EUR 1.9558
USD 1.8784
CHF 2.1094
GBP 2.3506
CNY 2.5920
you tube
mobile version

Могъщи лобисти на Toyota я разследват

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Могъщи лобисти на Toyota я разследват

mail12:35 | 09.02.2010прегледи 823 коментарикоментари 0


Toyota Motor има приятели на високи места във Вашингтон, включително някои от
хората, които сега са натоварени с разследването срещу компанията, съобщава Асошиейтед прес.
Компанията се опитва да си издейства благосклонност и да спечели съюзници чрез лобиране, благотворителност, участие с автомобилни шампионати и, което е може би най-важно, чрез създаване на работни места.
Законодателите в комисията, разследваща мащабните изтегляния, обявени от японската компания, представляват щати, в които Тойота има заводи и държат на добре платените работни места, които тези заводи предлагат. Някои членове на Конгреса са толкова силни поддръжници на концерна, че обществеността може би ще се зачуди дали биха могли да работят обективно като членове на правителствен орган за контрол на сигурността на автомобилите. Сред изпълнителните директори на компанията също
има бивши служители на Националната служба за безопасност по пътищата, която би трябвало да упражнява надзор над автомобилостроителя.
Дали връзките на Toyota ще са от полза, докато компанията се опитва да сведе до минимум щетите?
Джей Рокфелер, сенаторът демократ, който ръководи разследването, например, лобира компанията да построи завод в неговия щат Западна Вирджиния. Републиканката Джейн Харман от Калифорния, член на разследващата комисия от
Камарата на представителите, пък представлява района, където е американската централа на компанията и има финансови връзки с концерна.
Още няколко членове на разследващата комисия са представители на щати, където има заводи на японския концерн, включително Мисури, Тексас, Мисисипи, Мичиган, Индиана и Кентъки. В САЩ за компанията работят около 36 000 души, а косвено с нея са свързани около 166 000 работни места в търговската мрежа и доставките.
За да спечели цялостната подкрепа на Конгреса обаче компания все още трябва да измине дълъг път. Някои законодатели предполагат, че концернът печели от неконкурентната търговска политика на Япония за сметка на типични американски автомобилостроители като Ford и General Motors.
Toyota се опитва да си изгради имидж на американска марка, полагайки усилия да стане част от националната "автомобилна" култура.
През последните години компанията навлезе в най-популярните американски автомобилни шампионати като НАСКАР.
Сумите, отпускани за благотворителност, всяка година достигат милиони долари - според последните данни от средата на 2007 г. до средата на 2008 г. компанията е дала 5,6 млн. д. за благотворителни каузи, голяма част от които са свързани с образованието и опазването на околната среда.
Разходите за лобизъм във Вашингтон нараснаха, заедно с увеличаването на продажбите в САЩ. През 2009 г. компанията похарчи 5 млн. д. за лобистка дейност по въпроси като регулацията в автомобилостроителния сектор, енергетика, трудово законодателство, патенти, търговия, данъци и правителствени поръчки.


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Трейлър на руския игрален "ВЫЗОВ", заснет в Космоса

13:39 | 03-09-23 | 6218