АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Модернизацията на жп трасе Пловдив – Бургас се бави
Транспортният министър Московски инспектира Лот 2 и Лот 3 от проекта за модернизация на жп трасето Пловдив – Бургас. Той посети жп гарите Карнобат и Ямбол, както и междугарието Карнобат-Церковски. Физическото изпълнение на двете позиции до момента е съответно 93 % за Лот 2 и 77% за Лот 3. От проверката бяха установени сериозни закъснения и слабости в изпълнението на Позиция 3 от проекта, осъществявана от “СК-13 Трансстрой” АД.
Проект „Рехабилитация на железопътни участъци от железопътната линия Пловдив - Бургас” е разделен на три участъка, като изпълнител по тях е ДЗЗД „Джи Си Еф - СК 13 - Трейс Рейлинфра Консорциум“. Позиция 2 е с обща дължина 120 км и обхваща трасето от Стара Загора до Зимница. В лота е включена рехабилитация на жп отсечките Стара Загора – Завой и Завой – Зимница. Очаква се строителството по него да приключи в края на 2015 г. Позиция 3 обхваща отсечките Церковски – Карнобат и Карнобат – Бургас и е с обща дължина от 150 км. Очакваното приключване е до ноември 2015 г.
Министърът провери и строителните дейности по направлението Първомай-Свиленград. Изпълнителят увери, че проектът ще бъде завършен в срок преди края на годината и няма да има загуба на средства от програмата.
Московски посети жп гара Харманли и жп гара Димитровград, която е най-голямата включена в обхвата на проекта, както и жп гари Свиленград – товарна и пътническа. “Предстои да направим проучвания и проектиране на интермодален терминал, който да облекчи пътната мрежа в тази част на страната и да позволи прехвърлянето на транзитните товари от автомобилен на железопътен транспорт“, каза министър Московски в Свиленград.
Проект „Реконструкция и електрификация на железопътната линия Пловдив-Свиленград по коридори IV и IX, фаза 2: участък Първомай-Свиленград“ се финансира по Оперативна програма „Транспорт“ 2007-2013 г. Стойността на целия проект е около 390 млн. лв., а общото физическо изпълнение до момента е 64 %.
Tweet |
|