АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Модернизирани 373 км жп линии, 8 ключови жп гари
От присъединяването на България къс ЕС досега са модернизирани 373 км жп линии, както и 8 ключови жп гари в страната. Това каза заместник-министърът на транспорта и съобщенията Анна Натова по време на среща с представители на сръбски медии.
„С европейски средства са изградени 400 км магистрални пътища и най-дългият пътен тунел в България – „Железница“. Построени са 32 станции на метрото в София и 33 км метро линии. Доставена е техника за извършване на драгажна дейност по река Дунав, която да поддържа целогодишно корабоплаването. Създадена е речна информационна система за безопасно преминаване на корабите по река Дунав. Изградена е информационна система за управление на трафика на плавателните съдове в Черно море“, обясни Анна Натова.
Заместник-министърът допълни, че се работи и по други важни проекти с регионално и европейско значение. Предстои доизграждането на железопътното направление от българо-сръбската граница до Бургас и турската граница.
Строителство по жп направленията от Югоизточна България до границата с Република Северна Македония, както и жп линията от Северозападна България до София са приоритетни направления по които се предприемат действия.
„За да постигнем висока добавена стойност на инвестициите, е важно да има завършеност на пътните и железопътни коридори, както и оперативна съвместимост с транспортните мрежи на съседните страни“, подчерта Анна Натова. Тя изтъкна, че от голямо значение за развитието на свързаността в региона има изграждане на нов комбиниран (пътен и железопътен) мост над река Дунав между България и Румъния при Русе – Гюргево.
„Всичко това реализираме със значителен финансов ресурс по линия на ОП „Транспорт“ 2007-2013, ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020, Механизма за свързана Европа и Националния план за възстановяване и устойчивост. Един от най-важните проекти, който се изпълнява по НПВУ е създаването на системата за спешна медицинска помощ по въздух“, добави заместник-министър Натова.
Изпълнителният директор на „България Хели Мед Сървиз” ЕАД Димчо Добрев представи развитието на системата за спешна медицинска помощ по въздух в България. Първият хеликоптер A 109S Trekker пристигна в България на 1 февруари 2024 г. Съгласно договора с италианския производител Leonardo S.p. останалите 5 хеликоптера се очаква да бъдат доставени поетапно до края на 2025 г. По НПВУ е предвидено и изграждането на 6 оперативни бази за HEMS.
Базите ще бъдат разположени, така че да бъде осигурено покритие на територията на страната от най-малко два хеликоптера. Радиусът на опериране на хеликоптерите е съобразен с изискването за оказване на спешна помощ в рамките на „златния час“. Към момента в страната има и 7 регистрирани болнични вертолетни летища. Мисиите които ще се изпълняват са два основни типа. Първични мисии: от мястото на инцидент до приемаща болница и Вторични мисии: от болница до болница, превоз на екипи, органи за трансплантация и медицински продукти.
Tweet |
|