EUR 1.9558
USD 1.8518
CHF 2.0936
GBP 2.3457
CNY 2.5557
you tube
mobile version

Модернизирани 373 км жп линии, 8 ключови жп гари

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Модернизирани 373 км жп линии, 8 ключови жп гари

mail13:54 | 21.05.2024прегледи 594 коментарикоментари 0


От присъединяването на България къс ЕС досега са модернизирани 373 км жп линии, както и 8 ключови жп гари в страната. Това каза заместник-министърът на транспорта и съобщенията Анна Натова по време на среща с представители на сръбски медии. 

„С европейски средства са изградени 400 км магистрални пътища и най-дългият пътен тунел в България – „Железница“. Построени са 32 станции на метрото в София и 33 км метро линии. Доставена е техника за извършване на драгажна дейност по река Дунав, която да поддържа целогодишно корабоплаването. Създадена е речна информационна система за безопасно преминаване на корабите по река Дунав. Изградена е информационна система за управление на трафика на плавателните съдове в Черно море“, обясни Анна Натова. 

Заместник-министърът допълни, че се работи и по други важни проекти с регионално и европейско значение. Предстои доизграждането на железопътното направление от българо-сръбската граница до Бургас и турската граница.

Строителство по жп направленията от Югоизточна България до границата с Република Северна Македония, както и жп линията от Северозападна България до София са приоритетни направления по които се предприемат действия.

„За да постигнем висока добавена стойност на инвестициите, е важно да има завършеност на пътните и железопътни коридори, както и оперативна съвместимост с транспортните мрежи на съседните страни“, подчерта Анна Натова. Тя изтъкна, че от голямо значение за развитието на свързаността в региона има изграждане на нов комбиниран (пътен и железопътен) мост над река Дунав между България и Румъния при Русе – Гюргево.

„Всичко това реализираме със значителен финансов ресурс по линия на ОП „Транспорт“ 2007-2013, ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020, Механизма за свързана Европа и Националния план за възстановяване и устойчивост. Един от най-важните проекти, който се изпълнява по НПВУ е създаването на системата за спешна медицинска помощ по въздух“, добави заместник-министър Натова.

Изпълнителният директор на „България Хели Мед Сървиз” ЕАД Димчо Добрев представи развитието на системата за спешна медицинска помощ по въздух в България. Първият хеликоптер A 109S Trekker пристигна в България на 1 февруари 2024 г. Съгласно договора с италианския производител Leonardo S.p. останалите 5 хеликоптера се очаква да бъдат доставени поетапно до края на 2025 г. По НПВУ е предвидено и изграждането на 6 оперативни бази за HEMS.

Базите ще бъдат разположени, така че да бъде осигурено покритие на територията на страната от най-малко два хеликоптера. Радиусът на опериране на хеликоптерите е съобразен с изискването за оказване на спешна помощ в рамките на „златния час“. Към момента в страната има и 7 регистрирани болнични вертолетни летища. Мисиите които ще се изпълняват са два основни типа. Първични мисии: от мястото на инцидент до приемаща болница и Вторични мисии: от болница до болница, превоз на екипи, органи за трансплантация и медицински продукти.

 


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg