АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Модната индустрия се възстановява
Силният старт на юни за шведската компания "Ейч енд Ем" (H&M) и връщането към рентабилност на онлайн търговеца на модни стоки "АСОС" (ASOS) са спомогнали да се разсеят опасенията около сектора, който е засегнат от спадналото търсене в САЩ, предаде Ройтерс.
Сигналите за устойчивост ще донесат облекчение на инвеститорите, които се опасяват, че икономическата несигурност кара клиентите в ключови пазари като Европа, САЩ и Китай да харчат по-малко за дрехи.
Акциите на "Ейч енд Ем" скочиха с 6 на сто, както и прогнозираха анализаторите.
"Ейч енд Ем", който изостава от конкурента си "Индитекс" (Inditex), се опитва да увеличи привлекателността на марката и да разработи допълнително по-високия си клас марка "Кос" (Cos), насочена към клиенти, които не са толкова уязвими към по-високите разходи за живот, докато гигантът в бързата мода "Шейн" (Shein) заема пазарния дял при по-евтините стоки.
Анализатори на "Банк ъв Америка" (Bank of America) заявиха, че сътрудничеството за разпродажби на "Ейч енд Ем" с луксозната марка "Тиери Мюглер" (Thierry Mugler) също може да подпомогне финансовите резултати за първото полугодие, които се очаква да бъдат обявени на 29 юни.
"АСОС", който се опитва да се възстанови от рязкото повишаване на запасите и дълга си, също е силно зависим от младите купувачи, които искат последните тенденции на по-ниски цени.
Междувременно германската компания за луксозни стоки "Хуго Бос" (Hugo Boss) обяви, че смята да изпълни предишната си цел за средносрочни продажби от 4 милиарда евро (4,33 милиарда долара) още тази година, което е две години преди предвиденото, съобщи ДПА.
Освен това компанията е повишила нагоре прогнозите си за продажбите през 2025 година. Това е отражение на възходящия импулс при марката, както и на допълнителното засилване на ефективността при операциите й.
"Хуго Бос" прогнозира приходи от около 5 милиарда евро до 2025 година, което е силен среден растеж от 11 на сто спрямо отчетените 3,7 милиарда евро през данъчната 2022 година.
Tweet |
|