АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Модният гигант Inditex ще тласне търговските площи
Положително развитие за втората половина от 2010 се очаква на пазара на търговските площи в България поради факта, че Западна Европа е пред преодоляване на кризата.
Това следва да мотивира водещите световни марки, които все още не присъстват на пазара през 2010 година, да преразгледат плановете си за експанзия и да се възползват от настоящите изгодни условия в България, смятат от агенция Forton International.
Очаква се откриването на магазини на едни от най-големите марки на пазара за първи път в България, като Peek and Cloppenburg, испанският моден гигант Inditex с нейните брандове Zara, Bershka, Stradivarius, Pull and Bear, Massimo Dutti, както и магазини на Humanic, Reserved, Sephora, Gap и др.
Близо 416 000 кв.м. са новите търговски площи, които се очакват през 2010г. в цялата страна, се казва в анализ на агенция.
Въпреки очакването, че големи модни марки и дискаунт веригите ще продължат успешното си развитие от 2009, търговските центрове имат нужда от повече успешни търговци, които в по-голямата си част през отиващата си година срещнаха сериозни икономически затруднения, предвид пониженото потребление на населението и забавеното кредитиране за разрастване.
„Големите вериги, които вече са стъпили на българския пазар, продължават експанзията си по план, но по-малките компании се борят за оцеляване и по-скоро преговарят за отстъпки в наемните нива, отколкото за нови локации. Поради това бавната реализация на почти всички търговски проекти ще продължи без промяна поне през първата половина на 2010”, коментира Димитър Киферов, мениджър търговски площи във Forton International.
В началото на 2010, част от търговците, особено тези в ниския и среден ценови сегмент, ще насочат вниманието си към по-малките градове, където имат възможност да правят бизнес при много изгодни условия.
Tweet |
|