EUR 1.9558
USD 1.8784
CHF 2.1094
GBP 2.3506
CNY 2.5920
you tube
mobile version

Молове завладяват провинцията

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Молове завладяват провинцията

mail17:55 | 12.06.2014прегледи 1615 коментарикоментари 0


„Панорама мол“ в Плевен показва, че средните по размер областни градове се превръщат в следващата гореща точка за търговските вериги. Търговският център е на път да отчете 1 милион посетители 2 месеца след откриването си. Той е посещаван от 22 500 души среднодневно през почивните дни и 12 000 през работните. От отварянето му на 12 април до 1 юни в него са влезли общо 803 хиляди жители и гости на Плевен, град в който постоянен адрес имат 130 хиляди души.
„Успехът на плевенския мол ни показа, че и пазарът извън София има сериозен потенциал“, каза Росен Генев, мениджър „Търговски площи“ в консултантска агенция Forton . „Пример за това е, че след стъпването си в Плевен, H&M се очаква да отворят обект и във Велико Търново. Популярни модни марки имат интерес и към градове като Сливен и Благоевград, които също останаха по-слабо засегнати от строителството на молове в последните осем години. На база население има още няколко града с потенциал“, добавя Генев.
По думите му, с насищането на основните пазари областните градове са логичните следващи стъпки в експанзията на търговците. Макар покупателната способност в тях да е по-ниска, отколкото в София или Варна, областните центрове с население между 70 и 100 хиляди жители предлагат съществена база от потребители, смятат от агенцията. „В допълнение разходите на търговците за персонал и имоти в тези градове са по-ниски, отколкото в София. Това им позволява да печелят дори при по-ниски обороти. Ако в София наемът за най-търсените помещения е 21.5 евро на квадратен метър на месец, аналогични площи в търговски центрове извън столицата е в диапазона 12-16 евро“, казва още Росен Генев.
„Тези градове бяха встрани от вниманието на търговците до момента, като причините за това са няколко. В една част липсва подобен проект, дори населеното място да притежава необходимия потенциал. На други места наличието на по-голям брой молове предизвиква взаимния им неуспех. Лошото управление е друга причина някои търговски центрове да не се справят”, каза Мая Балтаджиева, мениджър в агенцията.
По данни на агенцията наличностите от търговски площи в молове в момента възлизат на 752 хил. кв.м в цялата страна. Те са концентрирани в София, Варна, Бургас, Русе, Стара Загора и Пловдив. В столицата се очакват три нови мола с обща отдаваема площ 120 хил. кв.м. С тях възможностите за отваряне на нови магазини в търговски центрове в обозримо бъдеще се изчерпват. В резултат на това достъпните марки в сектори като мода, обувки, дрогерии и детски стоки се насочиха към локации с по-ниска конкуренция.
 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Общини: Четири истории за успеха

06:58 | 07-08-24 | 1838