АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Морски фарове на 21 век: Брегови център - Варна
Морските фарове не са това, което бяха – днес корабният трафик в българската акватория на Черно море се управлява чрез съвременни, информационни системи. Те, както и операторите, които наблюдават движението на плавателните съдове денонощно, са разположени във вече добилите популярност като „наклонените кули" - в градовете Варна и Бургас.
Изградени и изцяло оборудвани със средства от Европейския фонд за регионално развитие и местно съ-финансиране, чрез Оперативна програма „Транспорт” 2007-2013, те са част от проект „Информацонна система за управление на трафика на плавателни съдове” – фаза 3 (VTMIS).
Двете трафик-кули във Варна и Бургас, са в постоянна връзка една с друга, и са взаимно-заменяеми. В случай на аварийни ситуации в бреговия център-Бургас, бреговият център във Варна има готовност да поема дейността по цялото Черноморие. Сградата на бреговия център в град Варна е разположена в Аспаруховия парк. Освен пристанищно съоръжение, тя е и архитектурна забележителност, заради интересната си и по-различна визия. А защо тя е именно такава, „наклонена“ – ще разберете от нашето видео. В „съвременния морски фар“ на град Варна е разположен оперативен център за управление на морския трафик – VTS Center Varna, който наблюдава и насочва корабния трафик в морските пространства северно от нос Емине. В него се намира и българският оперативен център на Световната морска система за бедствия и безопасност (GMDSS Operating Center). Той осъществява всички комуникации, ангажимент на страната ни по силата на Конвенцията за опазване на човешкия живот по море (SOLAS Convention).
Центърът разполага с телевизионни и термовизионни камери, станция за метеонаблюдение и друга специална апаратура. С изграждането на тези два брегови центъра за управление и внедрените в тях информационни системи България се превърна в една от първите държави-членки, които изпълняват изискванията на Европейския съюз за безопасността на корабоплаването и евродирективата, изискваща електронна обработка на корабните документи.
Източник: ОПТТИ
Tweet |
|