АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Москва: Забрана за жигули в центъра
Влизането на стари леки и тежкотоварни коли в центъра на Москва ще бъде забранено. Такова предложение бе внесено в Московската градска дума от председателя на комисията по екологическа политика Вера Степаненко, предаде електронното издание „Авто Новини”. Степаненко подчерта, че забраната ще касае и родните “Жигули”. По данните на експертите, към края на 2013 година в руската столица ще има 25% по-малко коли от родния производител, които имат класа, по-ниска от “Евро-2”. Това дава възможност за въвеждане на ограничения за влизане в някои от зоните. Председателят на комисията смята, че тази промяна няма да предизвика социално напрежение, тъй като такива коли се карат основно от пенсионери, които не се возят всеки ден.
Според Петр Шкуматов, председател на обществото “Сините кофи” (неправителствено гражданско общество, което провежда правни акции, съгласно законите на Руската федерация), повечето шофьори на жигули в града изобщо не са пенсионери, а законопроектът противоречи на Конституцията на Русия. Той твърди, че потребителите на тази марка са основно узбекистанци, които “с жигулите бомбардират града”, и че забраната ще засегне само пенсионерите, които са продали колите си с пълномощни, и сега получават глоби заради шофьорите.
“Глобите се събират автоматично. Процесът е свързан с федералната база, затова сега властимащите имат възможност да глобяват червените “мазди” през уикендите”, уточни Шкуматов.
Другият проблем са нелегалните таксита, които са огромно количество в Москва, и не спират да карат Жигули, дори и без регистрационни номера.
“Тази забрана е ограничение на свободата за придвижване. Може или да се забранят такива коли навсякъде, или такива закони изобщо не трябва да има. Не е възможно човек легално да кара автомобила си, например, по Вернандското шосе, а на кръговото Садовое да не може да се включи”, каза Шкуматов.
Преди руското Министерство на промишлеността и търговията е предлагало да вдигне данъците за старите и неекологичните коли. Освен това е било предложено да се ограничат сроковете по експлоатация на такава техника. Такива мерки, както смятат техните автори, трябва да ускорят процеса на утилизация на поддържаните коли и да повиши търсенето на нови./Агенция „Фокус”
Tweet |
|