EUR 1.9558
USD 1.8068
CHF 2.0847
GBP 2.3463
CNY 2.5360
you tube
mobile version

Москва най-развиващ се мегаполис в Изт. Европа

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Москва най-развиващ се мегаполис в Изт. Европа

mail17:40 | 06.04.2017прегледи 696 коментарикоментари 0


През последните шест години Москва разби международните класации и застана начело в Източна Европа по транспортно и инфраструктурно развитие, съобщи директорът на Московския департамент за международни отношения Сергей Черьомин по време на Международното изложение за недвижими имоти (MIPIM) във Франция на 15 март. Москва се нарежда на първо място сред градовете на бъдещето в Източна Европа". "Международните оценки потвърждават това", каза той.

Най-новият инфраструктурен проект бе пускането на транспортната система Централен кръг на Москва, която свързва различни райони на града. Междувременно най-противоречивият проект на кмета беше въвеждането на платен паркинг и глоби в центъра, което ядоса много московчани, но помогна да бъдат събрани 17,5 млрд. рубли (почти $300 млн.) за градския бюджет през 2016 г. В допълнение през последните шест години Москва беше оборудвана със системи за велосипеди под наем и споделяне на автомобили, нови ергономични паркове в централните и отдалечени райони и реновиран исторически център с разширени пешеходни зони.

Открит през 2016 г., Централният кръг на Москва е кръгова влакова линия, която свързва отдалечени райони на руската столица със спирки на метрото и надземни спирки на градския транспорт.

В Москва действа система за платен паркинг от 2012 г. и географската ѝ площ непрекъснато се увеличава. Паркирането струва 40-200 рубли ($0,7-$3,3) на час.

През 2016 г. Москва е събрала повече от 17,5 млрд. рубли от платен паркинг и глоби според "Ведомости". Сумата може да се сравни с целия бюджет на Казан.

Системата за наемане на велосипеди се появи в Москва през 2014 г. В момента има 330 станции в централните райони и предградията, но мрежата от велоалеи все още не е добре развита, което означава, че колоездачите трябва да се движат по основната пътна мрежа. Заради дългата зима наемането на велосипеди в Москва е възможно от април до октомври. По време на студения сезон велосипедите се отстраняват от станциите за наемане.

Системата за споделяне на автомобили беше пусната в Москва през 2015 г. Тя все още не е достъпна за чужденци. Статистиката показва, че една споделена кола заменя десет частни автомобила, което спомага за рязкото намаляване на прочутия московски трафик.

Разширяването на пешеходните зони и реставрацията на исторически сгради, което бе осъществено от властите в града през 2013 г., трансформира историческия център до неузнаваемост. Улица "Пятницкая" през деня.

Голямото реновиране стигна и до крайбрежните алеи на река Москва. Кримската крайбрежна алея близо до парк "Музеон" по-рано представляваше тесен, изоставен тротоар, който се виеше покрай голяма магистрала. Проектът по реновирането, в който участваха британски и скандинавски архитектурни фирми, превърна московските паркове във визитна картичка на града. От гледна точка на туристическия поток парк "Горки" се конкурира с Червения площад.

Източник: Руски дневник


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg