EUR 1.9558
USD 1.8068
CHF 2.0847
GBP 2.3463
CNY 2.5360
you tube
mobile version

"Москвич" увеличи продажбите си

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

"Москвич" увеличи продажбите си

mail17:35 | 10.05.2023прегледи 570 коментарикоментари 0


Руският автомобилен завод "Москвич" през април е увеличил близо два пъти продажбите си в сравнение с март, до над 960 коли, предаде ТАСС, позовавайки се на съобщение на предприятието.

"През април заводът "Москвич" продаде 969 автомобила, което e почти два пъти повече в сравнение с предишния месец. От тях вече са регистрирани около 500 коли тип кросоувър", се казва в съобщението. 

В края на април в завода беше пусната в експлоатация основната поточна линия за сглобяване на автомобили.

Колите от марката "Москвич" - електромобилът "Москвич-3е" и градският кросоувър "Москвич-3", бяха пуснати на пазара в Русия на 3 март, припомня ТАСС.

До възобновяването на марката "Москвич" се стигна, след като заради руската инвазия в Украйна френската компания "Рено" (Renault), чиято собственост беше заводът край Москва, спря производството и се оттегли от страната, а по-късно продаде предприятието на московските власти на символична цена. Сега заводът се нарича "Московски автомобилен завод "Москвич". 

Освен това китайските автомобилостроителни компании бързо завземат руския пазар след изтеглянето на европейските, японски и южнокорейски производители. Това съобщи специализираната френска консултантска компания "Иновев" (Inovev), цитирана от ДПА. 

Китай се възползват от нишата, останала след като известни западни марки напуснаха Русия заради санкциите, наложени на Москва заради нахлуването в Украйна. 
      
Според пазарния анализ на "Иновев" китайските производители вече държат 42-процентов дял от продажбите на нови автомобили в Русия.  Руският пазар същевременно, след началото на войната, се е сринал от средно 140 000 коли, продавани всеки месец, до около 40 000, посочват експертите. 
    
Руските автомобилостроители устояват въпреки икономическите сътресения, но продажбите на китайските компании вече се равняват на тези на водещия руски производител "Автоваз", според "Иновев". 

Китайски марки са продали 64 432 коли и лекотоварни автомобила през първото тримесечие на годината след 24 734 през същото тримесечие на 2022 г. и 18 981 през съответния период на 2021 година. 


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg