АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Московски в защита на превозвачите
Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски взе участие в заседание на Съвета на Европейския съюз по транспорт, телекомуникации и енергетика – формат „Транспорт” в Брюксел.
По време на дебатирането на темата: „Социални аспекти на автомобилния транспорт“ министър Ивайло Московски изтъкна два конкретни проблема, които срещат българските превозвачи през последната година. Единият е свързан с въведени ограничения, за използването на нормалната седмична почивка в кабината на превозното средство, на територията на някои държави членки на ЕС. В Регламент 561/2006 няма изрична забрана за използването на нормалната седмична почивка в кабината на превозното средство и на водача се предоставя избор къде и как да използва почивката. За подобряване безопасността по пътищата, чрез предотвратяване на умората на водача, от приоритетна важност е водачът да използва нормалната си седмична почивка пълноценно без значение от мястото на използването й.
Министърът изтъкна фактът, че въведените ограничения засягат основно превозвачите от периферните страни на ЕС, между които е и България. Превозвачите не трябва да се поставят в неравностойно положение и да се нарушават принципите за лоялна конкуренция, заяви още министър Московски. Той допълни, че контролната дейност не бива да се използва като дискриминационна практика, с цел защита на националните пазари – практика, която е в пълно противоречие с принципите на ЕС.
Вторият сериозен проблем, който беше засегнат от българския министър, е свързан с въведените изисквания за минимална работна заплата в някои държави-членки. Тези изисквания противоречат на принципите на ЕС за свободно движение на хора, стоки и услуги. Това ново изискване не е съобразено и със социалния стандарт в отделните държави-членки на ЕС, като тези мерки водят и до увеличаване на административната тежест за автомобилните превозвачи, е позицията на Московски.
Относно мерките за гарантиране на по-доброто прилагане на социалното законодателството на ЕС, министър Московски каза, че е изключително важно транспортният сектор да има единен подход за прилагане на правилата в областта на автомобилните превози. Необходими са усилия за елиминиране на възможностите за едностранно въвеждане на ограничения и административни бариери от страна на държавите-членки. С цел уеднаквяване на правилата и методите при извършването на контрола в областта на социалното законодателство би било полезно да се разработи единна европейска методика за контрол.
Българската страна подкрепя необходимостта от предприемане на законодателни инициативи и обмяна на добри практики за да бъде подобрена безопасността по пътищата, да бъде засилен контролът за спазване на правилата за движение, да се подобри качеството на обучение и повиши осведомеността на всички участници в движението.
Министър Московски изрази мнение, че прилагането на интелигентните транспортни системи е важна предпоставка за изграждането на съвременна пътна инфраструктура, като по-широкото им прилагане ще допринесе за повишаване на пътната безопасност на национално и европейско ниво.
Tweet |
|