АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Моторите - сексапил и екология
Образът на "лошото момче" от десетилетия допринася за по-големи продажби на мотоциклети в САЩ, което отчасти се дължи на холивудски бунтовници като Джеймс Дийн, Марлон Брандо или Питър Фонда във филма "Волния ездач".
Сега обаче, когато секторът се бори с намаляващите продажби, някои мотоциклетисти и любители на този начин за придвижване се опитват да пласират един различен, по-екологичен имидж на мотоциклетите, които за разлика от колите нанасят по-малко щети на околната среда, съобщава Reuters.
През първите шест месеца на 2009 въпреки данъчните облекчения, предвидени в пакета от мерки за стимулиране на икономиката от февруари, продажбите на
мотоциклети са се понижили с 46 на сто на годишна основа, сочат данни на браншовата организация MIC. През същия период продажбите на автомобили отчетоха спад с 35 на сто.
Намаляването на продажбите е особено тревожно за Harley-Davidson, чиито големи, шумни и мощни мотори в САЩ са символ на свободните по дух мотористи.
През юли компанията обяви плановете си да достави в чужбина с 25 до 30 на сто по-малко машини спрямо 2008 г., а продажбите на емблематичните мотори в САЩ през първата половина на 2009 се понижиха с 26,1 на сто.
Според 47-годишната Шерил Стюард, която е основала в Ню Йорк група, лобираща за моторите, образът на "лошото момче" отблъсква от това превозно средство много жени и хора, на които им се налага да пътуват всеки ден.
"Аз тежа 53 килограма. Не съм "Ангел от Ада", отбелязва Стюард.
Подкатегория любители на мотоциклетите, печелеща от налагания нов образ, са мотопедите, които според младите хора нанасят по-малко вреди върху околната среда, имат елегантно и дори леко европейско излъчване.
Между 2007 и 2008 продажбите на мотопеди са нараснали с 41 на сто, сочат данни на MIC. Според експерти през 2008 мотопедите са отчели 20 на сто от общите продажби на мотоциклети спрямо 9 на сто през 2004 година.
Все още обаче по шосетата се движат близо 20 пъти повече автомобили, отколкото мотоциклети, а за американците те остават по-скоро начин за прекарване на свободното време, а не толкова средство за всекидневно придвижване.
За мнозина американци Европа, и особено Франция, Италия и Испания, остават далечен "мотоциклетен идеал" и според тях, за да прегърнат повече хора идеята за придвижване на две колела, бензинът трябва да е по-скъп, а трафикът - по-натоварен.
Tweet |
|