EUR 1.9558
USD 1.8824
CHF 2.1037
GBP 2.3574
CNY 2.5792
you tube
mobile version

МРРБ отговаря на атаките на БСП

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

МРРБ отговаря на атаките на БСП

mail13:10 | 16.01.2019прегледи 707 коментарикоментари 0


Агенция „Пътна инфраструктура“ има сключен договор с „Автомагистрали“ ЕАД за изграждане на 134 км от автомагистрала „Хемус“ от пътен възел „Боаза“ до пътен възел „Велико Търново“. Дружеството няма сключени договори с подизпълнители за изграждане на участъка. Няма изплатени аванси за изграждане на тези 134 км от АМ „Хемус“. Целевите средства за строителството на участъка са в сметка на МРРБ в БНБ. Те ще бъдат изплащани след извършване на дейности. Това заяви регионалният министър Петя Аврамова в отговор на атаките на БСП към сключения вече договор.

Регионалният министър обясни, че „Автомагистрали“ ЕАД има подписани рамкови споразумения за осъществяване на текущата дейност на дружеството, като например за доставка на материали и наем на механизация за реализация на обекти. Няма нарочни споразумения за изграждане на автомагистралата и договори с подизпълнители, подчерта тя.

Заместник-министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков коментира, че АПИ е сключила договора по реда на Закона за обществените поръчки с държавното дружество на 20 декември 2018 г., след осигуряване на ресурса за строителство на АМ „Хемус“.

Много пъти  се коментираше темата за порочния пътен сектор и порочния избор на фирми по реда на Закона за обществените поръчки. Решихме да вкараме и държавна компания с необходимия капацитет, повече държава в строителството на пътища, с повече публичност в отчетите, във всички дейности. Тя се следи не само от принципала – в случая МРРБ, но и от контролни органи като Сметна палата. Необходимият капацитет е гарантиран. Затова АПИ сключи договор с „Аавтомагистрали“ ЕАД, каза зам.-министър Нанков. Той допълни, че чрез Съвета на директорите, който се състои от трима човека, държавното дружество ще се превърне в една от най-стабилните компании и подчерта, че контролът ще е гарантиран и ще се осъществява от Института по пътища и мостове.

Заместник-министърът коментира още, че решението е правилно и така ще се спести между година и година и половина от срока за завършване на магистралата. Има процедури по ЗОП и те са стриктно спазени, допълни той.

Държавната компания има сключени рамкови договори с 10 юридически лица, свързани с нейния капацитет, и при съгласие от тяхна страна те ще бъдат публикувани.

 

 

 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg