АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
МРРБ: Стратегическите проекти не спират
Инвестиционният процес по всички стратегически проекти върви. Категорично не е спирано строителство. Това заяви министърът на регионалното развитие и благоустройството Андрей Цеков в тв интервю .
Като пример регионалният министър посочи, че се строи активно пътят Видин – Ботевград в участъка между Видин и Макреш. Трасето между Макреш и Бела е пред завършване и ще бъде прието в рамките на тази година.
Участъкът между Мездра и Ботевград се строи интензивно и съгласно договора трябва да бъде завършен до края на 2024 г. Останалите участъци от пътя Видин – Ботевград са със срок на завършване 2025 г. Пари в бюджета са предвидени за целия проект.
Цеков допълни, че по подобен начин стои въпросът за магистралата между Русе и Велико Търново. Договорът е сключен в края на миналата година. Срокът за проектиране за двата участъка е до март и април 2024 г. Независимо от това, вече е изготвен технически проект за един малък участък от около 8 км и разрешение за строеж за него ще бъде издадено през този месец.
Във фаза екологична процедура в Министерството на околната среда и водите се намира процесът за последния участък от магистрала „Струма“. Изчакваме решението, каза още Цеков. Той обясни, че има сключен договор за строителство за платно извън Кресненското дефиле в посока от Гърция към София.
"Ще предложим допълнително транспортно решение, така че да изведем транспортния трафик извън Кресненското дефиле и пътят в дефилето да остане за локално ползване. Това ще даде възможност да съхраним биоразнообразието, да предотвратим възможностите за инциденти в дефилето. Инициирано е възлагане на процедура за идентифициране на конкретно трасе. Все още няма точки, по които ще мине, но това не препятства строителството на източния участък извън дефилето”, допълни Цеков.
В отговор на въпрос дали средствата за АМ „Струма“ са под риск министърът обясни, че ако не се намери решение и строителството не се извърши в рамките на програмния период до края на 2029 г. рискуваме да загубим европейско финансиране за предходните участъци на магистралата, тъй като европейското финансиране за настоящия участък е едва 300 млн.
Регионалният министър обясни, че становището на дирекция „Модернизация на администрацията“ на Министерски съвет не критикува направените от МРРБ предложения за промени в ЗУТ, а изразява принципно становище, че Законът за устройство на територията се нуждае от дълбока реформа с цел намаляване на административната тежест в инвестиционния процес. Никой не оспорва това становище.
Такава дълбока реформа се прави бавно, а проблемите, които имаме с въпросните строежи, възлагани от държавата и от общините, са належащи“, каза министърът по отношение на предложения законопроект за промяна на ЗУТ.
Цеков обясни, че промените се отнасят само за публични строежи, които служат за обществено ползване. Те не представляват амнистия за незаконните строежи, а целят да се даде възможност да се въведат в експлоатация тези публични строежи, които са годни, за разлика от предложението на служебния министър Иван Шишков, което касаеше всички незаконни строежи.
Tweet |
|