EUR 1.9558
USD 1.8824
CHF 2.1037
GBP 2.3574
CNY 2.5792
you tube
mobile version

Мъжете харчат повече за Св. Валентин

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Мъжете харчат повече за Св. Валентин

mail09:36 | 14.02.2023прегледи 896 коментарикоментари 0


Мъжете отделят по-голям бюджет за подаръци за Свети Валентин от дамите. Данни на Finder показват, че в САЩ 11,4 милиарда долара да били похарчени от американските мъже за подаръци през 2021 г., което е с 3,6 млрд. долара повече от 7,8 млр., похарчени от жените. Според статистика пък на Националната федерация на търговците на дребно през 2021 г. са похарчени над 20 млрд. долара за подаръци за Деня на влюбените, а празнична класация на Обществото на американските цветари (SAF) нарежда Свети Валентин като празникът-лидер по потребителски разходи. Като ефект от растящата инфлация обаче, тази година редом до традиционните букети с цветя, бонбониери във форма на сърце, бижута и романтични вечери, сред топ подаръците за деня на влюбените се нареждат и доста по-практични идеи като ароматни свещи, иновативни козметични уреди за грижа за коса и кожа, както и красиво спално бельо.

Подобен тип подаръци са не само функционални и практични, но и засвидетелстват грижа към любимия човек. Шведският beauty-tech лидер FOREO направи собствено проучване и представя топ 5 на най-добрите и практични идеи за подарък за половинката тази година, които са едновременно подходящи за нея и за него.

Любов по време на инфлация

Денят на Св. Валентин ще изглежда различно тази година след рекордната инфлация, която рязко повиши цените на всичко - от цветята до шоколада и вечерята в ресторант, предаде Ройтерс.

Сътресенията по веригите за доставки и руската инвазия в Украйна са довели до това, че британците например са платили с рекордните 16,7 на сто повече за хранителни стоки през четирите седмици до 22 януари спрямо същия период на миналата година, сочат данни на фирмата за пазарни проучвания "Кантар" (Kantar).

В резултат, романтичните вечери навън ще струват повече и ресторантите са променили офертите си, за да привлекат клиенти, които са обезпокоени за разходите, които ще направят. 

Миналата година британската верига "ПицаЕкспрес" (PizzaExpress) е предложила пълно тристепенно меню с "просеко, коктейл с малина и мимоза, хлебчета във формата на сърца и основно като нашата "Падана" с кремообразно козе сирене и сладък карамелизиран лук". 

В рекламата за менюто, което струва 23,95 британски лири (29 долара) на човек, се пита: "Ще събуди ли желанието ви тройно соленият карамелен чийзкейк?".

Тази година "ПицаЕкспрес" рекламира не толкова впечатляващия "любовен пакет" от предястие и "класическа" пица за 15 британски лири.

Според последните данни на Британската статистическа служба храненето в ресторант през декември е струвало с 9,4 на сто повече, отколкото миналата година.

Други разходи, свързани с романтичната вечеря за двама - от цветя и билети за кино до таксита и детегледачки - също са се повишили. Хората са платили с 10,7 на сто повече за шоколади, отколкото миналата година, тъй като компании като "Монделийз" (Mondelez) , "Нестле" (Nestle) и "Линд" (Lindt)  са повишили цените. 

Супермаркетите в страната се стремят да натрупат печалба и по тази причина са запазили без промяна цените за предложенията си за менюта за Св. Валентин с надеждата да привлекат клиенти от ресторантите.

Веригата "Морисънс" (Morrisons) продава за 15 британски лири пакет от предястие, основно, две гарнитури, напитка и десерт. Всички, сдобили се с такъв пакет, ще получат 1 британска лира отстъпка за 10 свежи червени рози от 11 февруари, обяви търговецът на дребно. Цената на цветята е нараснала с 6,2 на сто във Великобритания през декември.

"Теско" (Tesco), чийто главен изпълнителен директор заяви неотдавна, че потребителите се отказват от храненето извън къщи, е намалил цената на вечеря за двама за Св. Валентин до 12 британски лири, което е спад спрямо 15 лири миналата година - за основно ястие, гарнитура, десерт и питие. 

"Сейнсбърис" (Sainsbury's) е сключил споразумение с "Юбър Ийтс" (UberEats), за да предложи на цена от 15 британски лири "извънреден пакет" с тристепенно меню, напитки и подаръци с безплатна доставка в части от Източен Лондон. 

"Това е възможност за супермаркетите да продават свои премиум стоки на хора, които обикновено не ги купуват", каза Крис Бекет, шеф на подразделението за проучване на капитала в инвестиционната компания "Килтър чевиът"(Quilter Cheviot). "Това може да доведе до повторни покупки в бъдеще".

Дори по-богатите клиенти ще трябва да плащат повече за вечеря тази година.

Лондонският ресторант "Риц" (Ritz), който е отличен със звезди "Мишлен", се хвали със "спиращи дъха интериори, ефектни гирляндови полилеи и романтични блещукащи светлини, отразяващи се в огледални панели". Той е сложил цена от 395 британски лири на човек за четиристепенно меню за Св. Валентин, което е повишение спрямо 325 британски лири миналата година. 

На други места в Европа също се налага подобна тенденция.

Луксозният хотел "Бристол"  (Bristol) в Париж предлага за 2190 евро (2338 долара) "съблазнителна оферта", която включва стая за една нощувка, късно напускане, "гастрономическа вечеря за двама", шоколад и бутилка шампанско. Миналата година подобно изживяване е струвало 1090 евро.

"Риц"(Ritz) и "Бристол" не коментираха новината. 

 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg