EUR 1.9558
USD 1.8157
CHF 2.0822
GBP 2.3511
CNY 2.5324
you tube
mobile version

На хоризонта нов европейски изтребител

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

На хоризонта нов европейски изтребител

mail06:31 | 21.06.2019прегледи 581 коментарикоментари 0


Министрите на отбраната на Франция, Германия и Испания подписаха рамково споразумение за създаване на изтребител от ново поколение - инициатива, чиято цел е да се демонстрира, че Европа може да се защищава сама, без да зависи от съюзници, предадоха ДПА и Ройтерс.
Флоран Парли от Франция, Урсула фон дер Лайен от Германия и Маргарита Роблес Фернандес от Испания подписаха документа по време на авиационното изложение на парижкото летище "Бурже". Трите дами седяха пред макет на бъдещия самолет, а зад тях президентът на Франция Еманюел Макрон ги аплодираше. Фон дер Лайен заяви, че това е "голям ден за европейския отбранителен съюз".
Рамковото споразумение обхваща организационното и мениджърското структуриране на проекта. Концепцията за разработката трябва да бъде готова до края на 2021 г.
Новият боен самолет с работно название "Future Combat Air System" (FCAS) ще бъде изработен от "Дасо авиасион" и "Ербюс". Ще влезе в действие след 2040 г. с тенденция постепенно да замени изтребителите "Рафал" на "Дасо" и германския "Юрофайтър". Този европейски проект влиза ще си съперничи с намеренията на Великобритания, която миналата година обяви плановете си да създаде нов боен самолет, наречен "Темпест", който да конкурира американския "F-35" - най-модерния боен самолет в света.
Френската компания "Safran Aircraft Engines" и немската "MTU Aero Engines" ще разработят съвместно двигателя за новия европейски самолет. Очаква се правителствата на Франция и Германия да инвестират в проекта първоначално четири милиарда евро до 2025 г., като Франция ще осигури 2,5 милиарда от тях. По план първият полет на прототипа трябва да бъде около 2026 г. Експерти изчисляват, че проектирането ще струва около 8 милиарда евро. Разходите по доставките на оборудване и детайли и привеждането системата в оперативно състояние може да достигнат 100 милиарда евро.


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg