АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Най-големите он лайн рекламодатели у нас
Топ рекламодателите в он лайн рекламата у нас са компании от сектора за потребителски стоки, на които се падат 35% от общите онлайн рекламни разходи, докато на тези от финансовия сектор – 24% показват данни от проучване на пазара на Interactive Advertising Bulgaria (IAB). Следват телекомите с 15 % дял, търговията на дребно (11%), автомобилите и развлекателния бизнес и медиите с по 6%. Най-голям ръст по отношение на разходите си за дигитална реклама отчита “Мото Пфое“, „Витаслим“ и „Нестле“, а с най-сериозен спад са „Литекс Моторс“, „Метро“ и „Бенчмарк“. Общите приходи от интернет реклама в България за 2015 г. възлизат на 61,8 млн. лева спрямо обема от 50,8 млн. лв. година по-рано, което представлява ръст от 21,7 на сто на годишна база. Темпът на ръста се засилва, след като преди година бе отчетено нарастване от 18,2 на сто, сочи още проучването. За втора поредна година в анкетата са включени и приходите, генерирани от кампании във Facebook и Google. Ако те се изключат, приходите възлизат на 33,3 млн. лева спрямо 31,9 млн. лева преди година. Най-високият обем се пада на дисплейната реклама (без мобилна и видео дисплей реклама), като приходите там възлизат на 16,88 млн. лв., а преди година са били за 16,26 млн. лв.
Tweet |
|