АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Най-голямата обществена поръчка за е-правителство
Транспортното министерство обяви най-голямата обществена поръчка за осъществяване на е-правителство у нас. Документацията с предмет: „Развитие на административното обслужване по електронен път”, вече е качена на страницата на институцията. Бюджетът е 18 млн. лева, а заданието е разделено на 5 обособени позиции: „Анализ, идентифициране и вписване на първичните администратори на данни и техните услуги в регистрите на ЕП”; „Реализиране на приоритетни административни услуги за централната администрация”; „Реализиране на приоритетни административни услуги за общинската администрация”;„Разработване на референтен модел на архитектура за централните администрации и общинските администрации”; „Усъвършенстване на портала и доизграждане на системата на електронното правителство във връзка с административно обслужване”. Кандидатите имат 52 дни да разработят своите проекти.
За първи път ИТ компаниите от бранша имаха възможност да обсъдят процедурата с ресорния заместник-министър в деня на нейния старт. Валери Борисов се срещна с представители на четирите браншови организации – БАИТ, БАСКОМ, ИКТ Клъстер и Българската уеб асоциация.
„Това не е само проект за 18 млн. лв., а възможност тези средства да бъдат инвестирани с разум, идеи и визия. Призовавам ви да дадете най-доброто, на което сте способни при разработването на проектите, за да може максимално бързо и ефективно гражданите да усетят ефекта от реалния старт на е-правителството” – каза заместник-министър Борисов на срещата.
Участниците се обединиха около позицията, че срокът от 8-10 месеца е достатъчен, за да се положи основата на реално работещо е-управление.
Борисов обяви и първата реална стъпка – очаква се до края на ноември да заработи е-обмен на документи между държавни институции. На този етап ще се включат министерствата на транспорта, информационните технологии; на икономиката, на енергетиката и туризма, на външните работи и Агенция „Пътна инфраструктура”.
Една от следващите конкретни цели, обявени от заместник-министъра, е до 6 месеца да бъдат създадени условия за подаване на годишни финансови отчети на едно място, а не както досега в данъчна администрация, НСИ и Агенция по вписвания. Работи се активно с администрациите на Министерството на правосъдието, Агенцията по вписвания и Националния статистически институт, за да стане това възможно. В края на ноември ще пристигне и първата официална делегация от Естония по темата за е-правителството, с която ще бъдат обсъдени детайлите и възможностите за съвместна работа.
Tweet |
|