АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Най-здравите малки автомобили



На пазара за употребявани автомобили може да се намери широка гама от малки коли на възраст от шест до десет години за около 8000 лева. Кои модели са най-добрите в тази категория според TÜV?
Евтините малки автомобили са популярни не само сред младите шофьори или купувачите на втори автомобил. Те са най-търсените сред употребяваните коли, тъй като в допълнение към ниските цени обещават ниски разходи за поддръжка. Често прагът на „финансовата болка” е 10 000 лева. Човек винаги трябва да предвиди около 2000 лева за всякакви ремонти – останалите 8000 са за самата покупка. За тази цена има малки коли на възраст от шест до десет години. В галерията ни ще ви покажем десетте най-добри „дребосъци” според доклада на AUTO BILD TÜV за 2014 г. Подредихме автомобилите според процента им на дефектируемост при третия TÜV-преглед след седмата година. Изненада – Opel Corsa и VW Polo дори не стигнаха до челната десeтка!
10. място: Renault Clio – третото поколение на Clio (2005-2013 г.) постига по-добър резултат от VW Polo и Opel Corsa. Въпреки това Clio се представя с 9.място: Hyundai Getz – този малък кореец е забележително незабележим както при TÜV (18,5% дефекти), така и при теста на AUTO BILD (оценка 5+). Въпреки това съединителят на Getz (2002-2009 г.) трябва редовно да се подновява, защото често лагерите при колите от началото на производството не издържат дълго. 8-о място: Audi A2 – малкото алуминиево Audi се сдоби със слава и успех едва като употребяван автомобил, нов не го искаше почти никой. А2 (2000-2005 г.) е издържлив (18,3% дефекти) и пестелив. По ирония на съдбата икономичната версия 3L TDI е причината за най-много ремонтни разходи. 7-о място е пропуснато заради еднаквия процент при два от автомобилите. 6-о място *: Mitsubishi Colt – съвместно разработеният със Smart Forfour Colt (от 2004 г.), който се откроява с нисък процент дефекти (17,7%), е оборудван с по-надеждна техника. Препоръчваме ви версия с 5 врати и подвижна задна седалка. Въпреки това при някои Colt ръждясват долните ръбове на вратите. 6-о място: Ford Fiesta – благодарение на произведената между 2001 и 2008 г. Fiesta (тип JH1/JD3) Ford успя да подобри качеството си. Каросерията е устойчива на ръжда, а бензиновите мотори са здрави. Само 17,7% от всички седемгодишни Fiesta имат значителни недостатъци. 5-о място: Citroën C1 – най-малкият Citroën се справя най-добре при TÜV и това е благодарение на Toyota, защото технически Toyota Aygo, Citroën C1 и Peugeot 107 са еднакви. 17,6% дефекти. Слабости: течове от водната помпа и гумените уплътнения на вратите, при по- възрастните – ръжда. 4-то място: Opel Agila – подобният на кутия Agila A (2000- 2007 г.) е дете на глобализацията: той е базиран на японския Suzuki Wagon R, но носи светкавица на радиаторната решетка, и...
15. ... е произвеждан в Полша. Простият миниван рядко прави проблеми, процентът на дефекти в TÜV е 16,7. 3-то място: Honda Jazz – този Jazz (2002-2008 г.) е една от най-надеждните малки коли и има много гъвкав интериор. Само 15,5% от тях са със значителни дефекти. Лошо решение обаче е калпавата CVT-трансмисия. 2-ро място: Toyota Yaris – зареждаш, караш, от време на време го водиш за смяна на маслото. Първият Yaris (1999-2005) работи така. Само 13,9% от всички тествани Yaris показват значителни дефекти. А те са: податлив на износване съединител и загуба на масло при капака на клапаните. 1-во място: Mazda2 – евтина, здрава, надеждна и практична. Тези характеристики помогнаха на японския автомобил да достигне този голям успех. Първата Mazda2 (2003-2007) предлага точно това и всяка година заема на TÜV едно от челните места. Само 12,1% от всичките седемгодишни дребосъци имат значителни дефекти./ Агенция Speed-Press
Tweet |
|