EUR 1.9558
USD 1.8518
CHF 2.0936
GBP 2.3457
CNY 2.5557
you tube
mobile version

Най-печелившите автомобилни производители

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Най-печелившите автомобилни производители

mail13:35 | 05.04.2018прегледи 4015 коментарикоментари 0


Кой е най-печелившият автомобилен производител в света? Отговор на този въпрос дава германският ежедневник Die Welt, според който германският автомобилопроизводител BMW е на първо място в света по съотношението между оборота и оперативната печалба за 2017 година. Die Welt се позовава на анализ на консултантската фирма Ernst and Young (EY).

Непосредствено след първото място обаче има размествания спрямо миналогодишната касация. Daimler отстъпи второто място на японския концерн Suzuki и сега заема третото място. Volkswagen се нарежда в средата на класацията (осмо място), но по отношение на продажбите е пазарен лидер. Що се отнася обаче до приходи и печалба, победител е Toyota. 

BMW отчита марж от 10% - както и през 2016 г. Иначе казано - за всеки 100 евро приходи през миналата година компанията печели 10 евро. При Suzuki маржът възлиза на 9,8%, а при Daimler - на 8,9 на сто.

Данните се отнасят за бизнеса на целите концерни. Освен основния бизнес с автомобилите тук влизат и други операции, като например финансови услуги. Ако се вземе предвид само автомобилният бизнес, то Daimler се справя по-добре с маржа, като има 9,6%, докато при BMW той е 8,9 на сто. Тук обаче не се взема предвид китайският бизнес на BMW, който концернът отчита в друго подразделение. 

Най-големите 16 автомобилни концерна в света, които се анализират всяка година от EY, заедно са генерирали през 2017 г. печалба от почти 104 млрд. евро - с 12,4% над тази от 2016 г.

Според автомобилния експерт на EY Петер Фус, това може да не продължи дълго. „По отношение на печалбата автомобилният бранш ще понесе леко отстъпление през идните години", прогнозира той. 

„Предстоят инвестиции за милиарди, които ще се отразят негативно на маржовете и едва в дългосрочен план ще допринесат за ръст на печалбата и приходите", уточнява Фус. Според него, редица концерни ще отчита загуба в средносрочен план заради електрическите коли. "Който обаче не инвестира днес в технологиите на утрешния ден, ще бъде сериозно застрашен", категоричен е експертът.


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg