EUR 1.9558
USD 1.8068
CHF 2.0847
GBP 2.3463
CNY 2.5360
you tube
mobile version

Най-продавата кола в Европа

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Най-продавата кола в Европа

mail08:45 | 01.08.2023прегледи 1054 коментарикоментари 0


"Тесла" (Tesla) продължава да щурмува европейския автомобилен пазар, като електрическия "Модел Уай" (Model Y) на фирмата е най-популярният автомобил в Европа през първите шест месеца на 2023 година, предаде ДПА.

Данните на фирмата за анализи на автомобилния пазар "ДЖАТО дайнамикс" (JATO Dynamics) показват, че 136 564 коли от "Модел Уай" са регистрирани в Европа между януари и юни. Това е огромно увеличение от 204 процента спрямо първата половина на 2022 година.

Така "Модел Уай" излиза пред автомобили като "Дачия Сандеро" (Dacia Sandero) със 123 408 продадени броя и "Фолксваген Ти-Рок" (Volkswagen T-Roc) с 111 692 продажби, докато "Тесла Модел 3" (Model 3) също е вторият най-популярен електрически автомобил с 42 588 регистрации.

"Модел Уай" беше най-популярният автомобил в няколко страни, включително Дания, Холандия и Норвегия, където представляваше почти една четвърт от всички продажби на автомобили в страната.

Това означава, че Тесла значително е увеличила своя европейски пазарен дял, като електромобилите на фирмата представляват 2,82 процента от 6,56 милиона нови коли, продадени в региона през първата половина на 2023 година. Това я поставя пред утвърдени фирми като "Нисан" (Nissan), "Волво" (Volvo) и "Сеат" (Seat), въпреки че имат много по-малка гама от модели.

"ДЖАТО" отбелязва, че рязкото увеличение на продажбите на "Тесла" идва, след като компанията започна производство в Германия, което допринесе за увеличаване на наличността на автомобили и намаляване на цените.

Докато продажбите на "Ем Джи" (MG), собственост на китайската автомобилна фирма "САИК мотор" (SAIC Motor), продължават да растат, "ДЖАТО" съобщава, че други китайски марки автомобили "набират популярност в Европа по-бързо, отколкото анализаторите очакваха".

"Доминиращият наратив в момента е около големия потенциал на китайските производители на Европа. Потенциалът със сигурност е налице, но обемът на регистрациите в момента не отразява това", казва Фелипе Муньос, глобален анализатор в "ДЖАТО". 

"Не е лесно да растеш непрекъснато на такъв конкурентен пазар, особено когато марката е непозната и продуктът се нуждае от време, за да стане популярен сред потребителите. Възприемането на автомобилите от китайските производители на Запад трябва да се промени, за да видим растеж", допълва той. 


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg