EUR 1.9558
USD 1.8287
CHF 2.0878
GBP 2.3501
CNY 2.5473
you tube
mobile version

Най-скъпите проекти на света

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Най-скъпите проекти на света

mail09:05 | 08.07.2016прегледи 3304 коментарикоментари 0


Подводни тунели, интелигентни градове, изкуствени острови - това са само част от проектите в света, в които се инвестират милиарди долари за революционно строителство. Германският икономически вестник Wirtschaftswoche представя класация на 10-те най-скъпи инфраструктурни проекти в света.

Пингтанг Радиотелескоп (Китай)

В китайската провинция Гуейджоу от 2011 година до сега се създава един от най-големите телескопи в света, който се намира в естествена карстова депресия. Плановете на инженерите са, че телескопът ще бъде завършен по-късна тази година. Основният рефлектор на телескопа е снабден с активна повърхност и има диаметър 500 метра. За да се направи използването на телескопа за астрономически цели най-ефективно ще трябва да се преселят над 9000 жители на областта. По този начин би трябвало да се елиминират електромагнитните смущения. Според доклада на FAST-обсерваторията по проекта са ангажирани 87 служители. Разходите по проекта се изчисляват на приблизително 166 милиона евро.

Готхард-базовтунел (Швейцария и Италия)

С дължина от 57 км., новият Готхард тунел е най-дългият железопътен тунел в света. От откриването си през юни 2016 г., новият тунел спестява поне 30 минути за връзката между Швейцария и Италия спрямо предходната година. Времето за пътуване с влак е нормално под 20 минути. Разходите по проекта се равняват на 11 милиарда евро.

Подводен тунел Мармарай (Турция)

Властите на 15-милионния мегаполис Истанбул инвестират във все по-нарастващата нужда от пътища в града. Един от инфраструктурните проекти е Мармарай, който представлява железопътен тънел бод Босфора. Тунелъ свързва европейската с азиатската част на Истанбул. Строителството на тунела стартира през 2004 година, като все още не е завършен. Разходите по този турски инфраструктурен проект се оценяват на общо 200 милиарда евро.

Мост Джухай-Макао (Китай)

5 милиарда евро ще струва изграждането на 50 километровия мост Джухай-Макао, според властите на Хонг Конг. Мостът представлява само една част от гиганстски инфраструктурен проект, който след приключването си трябва да представлява верига от пътища, железопътни линии, тунели и други мостове, които да свързват трите града Джухай, Макао и Хонг Конг, които да се свържат към делтата на Перлената река.

Разширеният Панамски канал (Панама)

След 9 години на строителство, най-после разширеният Панамски канал бр открит на 26 юни 2016 г. Той отговаря на променените условия в световната търговия. Чрез разширяването си през Панамския канал вече могат да преминават големи контейнерни товари, както и превозвачи на втечнен природен газ. Разходите по проекта за разширяването на канала са почти 5 милиарда евро, като по проекта са работили и 40 000 работници, което го прави и един от най-скъпите строителни проекти в света.

Железопътен проект на държавната жп компания Crossrail (Англия)

В Лондон е планирано да се разшири съществуващата подземна железопътна мрежа. Проектът е на стойност 22 милиарда долара и трябва да бъде приключен през 2019 година. Така наречената „Линия Елизабет" ще се експлоатира между Шефийлд на изток и Ридинг на запад, което представлява маршрутна мрежа с дължина от 118 км и 37 спирки. Една от целите на проекта е да съкрати времето за пътуване от Лондон до летището Хийтроу.

Метро в Рияд (Саудитска Арабия)

Въпреки, че столицата на Саудитска Арабия е важна „спирка" при пътуване в арабския свят, мегаполисът в момента не разполага с обществен транспорт с голям капацитет. Планирано е това да се промени в следващите години и през 2019 година Рияд да разполага с метро, което да облекчи вече съществуващия надземен транспорт. Общото разстояние на метрото ще бъде 176 километра като ще обхваща 6 метро линии, които ще се срещат, а спирките ще бъдат 85 на брой. През 2013 година бе обявена и цената на този проект и тя е около 17 милиарда евро.

Каспийски острови (Азербайджан)

Особено амбициозен инфраструктурен проект се разработва в средата на морето, южно от Баку. Целта е да бъде построен изкуствен архипелаг, наречен „каспийски острови". По план на „каспийски острови" ще бъдат настанени 1 милион души.  Планът по проекта вече е в ход, защото фирми от цял свят са ангажирани с него, а завършването му се очаква през 2035 година. Сред страните участващи в проекта са Дубай, Великобритания и Холандия.

Сонгдо (Южна Корея)

Проектът в град Сонгдо предвижда многофункционални чип карти за жителите, камери, както и сложна градска мрежа. 36-те хиляди жители, живеещи в бизнес района на Сонгдо за засегнати от постоянната употреба с данни. Ето защо в бъдеще се цели оптимизиране на процеса с цел по-ефективно захранване и икономия на ресурси. Разходите, които са планирани за този  „Град на бъдещето", разположен между агломерациите Шанхай, Токио и Хонг Конг се равняват на 31 милиарда евро.

Проект за пренос на вода Юг-Север (Китай)

Още от средата на 90-те години се работи върху оптимизирането на проекта за пренос на вода от река Яндзъ до по-малко плодородния Северен Китай. По 3 маршрута достигат по 45 милиарда кубически метра вода на година, за да бъдат отклонени е трите най-големи реки на север. Прогнозната стойност на този проект е 56 милиарда евро. За осъществяване на проекта е било необходимо да напуснат родните си домове цели 330 000 души. Спорният Западен маршрут трябва да бъде завършен до 2050 година.

източник:Инфосток


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Общини: Четири истории за успеха

06:58 | 07-08-24 | 1611