АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Най-търсените обяви в OLX
16:09 | 13.04.2020 558 коментари 0
Търсенето на работа се засилва дори в платформата OLX, отчитат оттам. Рязко повишаване на търсенето се забелязва от началото на април заради съкращенията в най-засегнатите от кризата бизнеси. Предлагането в категорията, обаче, не съответства на търсенето и то е доста по-ниско в сравнение с периода преди въвеждането на извънредното положение, посочват от компанията.
Очаквано най-големият спад на търсенето в последната седмица на март се вижда в категорията "Екскурзии и почивки". Предлагането в платформата започва да се нормализира. През първата седмица на април се забелязва покачване в броя обяви за автомобили, гуми и джанти, но това важи само за частните потребители на платформата. В условията на социална изолация, когато всички училища са затворени, учениците учат у дома, а родителите работят от вкъщи, последните данни за търсенето и предлагането в платформата показват ръст на пособията за пълноценен живот от вкъщи. За периода 23-31.03 данните на платформата за обяви сочат повишено търсене в категориите "Електроника" и "Спорт, книги и хоби". "Потребителите търсят да закупят лаптопи, таблети и други мобилни устройства, за да могат всички членове на семейството да учат и работят от вкъщи", коментират от OLX. В категорията "Спорт, книги и хоби" най-търсени са артикули като ластици, дъмпели, велоергометър, които улесняват тренировките у дома. Сред най-търсени по ключови думи са "Playstation 4" и "хлебопекарна", което допълва картината за развлеченията на деца и родители вкъщи. Интересна тенденция има и в категория "Дом и градина", където 10 дни след началото на извънредното положение има ръст в броя на потребителите, които публикуват обяви. Това говори, че много хора използват свободното си време за декориране, смяна на мебелите, както и за ремонти, анализират от платформата. Най-голямо разминаване между търсене и предлагане има в категория "Електроника", където търсенето на мобилни устройства скача за сметка на новите обяви. Смята се, че хората не са склонни да сменят устройствата си с нови и скъпи модели в условията на криза, както и да продават наличните си, защото нуждата от тях е огромна. Категориите, в които се забелязва нормално или завишено предлагане и от бизнес потребителите на платформата, са "Спорт, книги и хоби" и "За бебето и детето". От началото на извънредното положение редовните потребители на платформата са станали по-ангажирани. Един потребител прави с 15% повече сесии на сайта, а времето, прекарано там, се е повишило с 6%.Демографските данни сочат, че има ръст при броя мъже, които посещават платформата с 5%. Най-много посещения има от хора на възраст между 35 и 45 години, както и от на-младите на възраст 18-24 години./Дневник
Tweet |
|
Още от рубриката
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg