АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Най-устойчивите и най-чупливите коли



Ако скоро решите да купувате кола втора употреба, то трябва да знаете, че Mitsubishi Lancer е най-надеждната, а Audi RS6 – най-ненадеждната по отношение на честите и скъпи ремонти кола за последните 15 години. Това показва класацията на компанията за гаранционни застраховки Warranty Direct.
Специализираният застраховател отпразнува петнадесетата си годишнина, като то е изследвал над 200 000 действащи и минали полици за целия период от основаването си през 1997 г.
Индексът на надеждност (Reliability Index) на Warranty Direct отдавна се превърнал в еталон за това до какви разходи може да доведе покупката на над 450 модела коли втора употреба. Сложната му формула включва множество фактори като това колко често се поврежда колата и какви разходи костват ремонтите, като се взимат предвид възрастта и пробега.
Най-надеждните
Японските и далекоизточните коли доминират в класацията „Топ 10 на най-надеждните коли от 1997 г. насам“. Те заемат седем от десетте престижни позиции. Колкото по-нисък е индексът толкова по-рядко се разваля колата и толкова по-малко пари коства да я ремонтирате.
Mitsubishi е спрял да произвежда най-надеждната си версия на Lancer, но сред тези автомобили има по-малко от 10 повредени във всяка отделна година. Две трети от посещенията в сервизи при този модел са свързани с проблеми в окачването.
Средните разходи за ремонт на малкия Opel Agila са едва три четвърти от тези при Mitsubishi Lancer, но пък честотата на повредите е с 3% по-висока, което го отвежда на второ място в класацията.
Mazda MX-5 е толкова успешна, че е единственият модел кото се е появявал два пъти в класациите на Warranty Direct за отделните години.
Honda и Toyota пък са най-добре представилите се производители с по два модела в положителната класация. Заради техните коли обаче класът на суперминитата е най-добре представен в топ десетте.
Най-ненадеждните
Обратно – негативната класация изобилства от луксозни или сложно устроени коли, които или дефектират често, или струва цяло състояние за да ги поправите, или и двете.
Въпреки че е един от моделите с най-малка честота на повредите, един ремонт на Porsche 911 струва средно 847.52 британски паунда, което директно го праща на осма позиция сред най-ненадеждните коли.
Същото може да се каже за Mercedes, който присъства с цели три модела тук. SL например се поврежда по-рядко от която и да е кола в негативната класация, но парите, които костват тези макар и редки ремонти го пращат в челната тройка.
„През последните години виждаме неизброимо количество нови технологии да се влагат в колите. Автомобилите днес са по-сложни от всякога. Вкарването на все повече нововъведения във важни направления като сигурността например обаче означава, че има все повече и повече неща, които могат да се повредят, казва изпълнителния директор на Warranty Direct Дънкан МакКлър Фишер./източник:Insurance.bg
Tweet |
|