EUR 1.9558
USD 1.8157
CHF 2.0822
GBP 2.3511
CNY 2.5324
you tube
mobile version

Най-честите санкции за шофьорите в чужбина

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Най-честите санкции за шофьорите в чужбина

mail16:31 | 08.10.2018прегледи 704 коментарикоментари 0


Най-честите санкции, които се налагат на българските граждани при неспазване на правилата за движение по пътищата в Европа, са превишаване на скоростта, неправилно паркиране, обясни съдия Розалия Шейтанова от Окръжния съд в Пловдив в съдебната рубрика на Дарик "Темида".

В случаите, когато нарушителят е спрян за проверка от полицейски служители, те го запознават с извършеното нарушение, разясняват му правата, включително размера на предвидената за нарушението глоба, и го освобождават. След приключването на преписката, което става в рамките на месец-два, когато нарушителят вече не е в тази страна, се стига до издаване на решение за налагане на финансова санкция. Когато нарушението е констатирано чрез техническо средство - камера, директно се преминава към административното производство по налагане на глобата. 

При постъпване на искане за признаване на решение за наложена финансова санкция в друга държава-членка на европейския съюз, незабавно се образува дело в съответния окръжен съд по местоживеене на лицето, то се призовава в съдебно заседание, делата се разглеждат в 7-дневен срок от постъпване на исканията, в съдебен състав от трима съдии. Получавайки призовка за явяване по такова дело, лицето най-напред следва да прецени дали има някакви доказателства които иска да представи в съда, като в случая най-важи са такива за евентуално частично или цялостно плащане на сумата по наложената глоба, които е добре да носи в съдебното заседание.

Засегнатото лице, се изслушва лично, съдът го запознава с постъпилото решение, има право на защитник, призовава се и прокурор, който взема отношение по искането, и на финала се постановява решение, с което или се признава постъпилото решение и то се изпраща за изпълнение, или се постановява отказ решението да бъде изпълнено. Делото може да се разгледа и без участие на засегнатото лице, ако то не се яви редовно призовано, а в случай, че не може да бъде намерено на адреса, за да бъде призовано, му се назначава защитник и делото се разглежда без него. 

Решенията могат да се обжалват, като в тези случаи се произнася апелативният съд като въззивна инстанция. Когато то влезе в сила, се изпраща за изпълнение на националната агенция по приходите. Събраните глоби остават в полза на бюджета на България. Не са редки и случаите, когато лицата плащат доброволно наложените им глоби, и не се стига до издаване на изпълнителен лист.

На въпрос възможно ли е за нарушение допуснато в България от чужди граждани да бъде постановено такова решение, което да се изпрати в родината на нарушителя, съдия Шейтанова отговори, че процедурата е идентична.

По 50 български шофьори средно биват санкционирани годишно от Германия за нарушения, които са допуснали в страната, стана ясно още от думите на съдия Шейтанова в ефира на Дарик.

Най-голям брой дела са образувани по искания на Федерална република Германия, следват Словения, Нидерландия, Австрия, Великобритания, Румъния, има искания и от Унгария, Чехия, Полша, Хърватия. Нарушенията касаят предимно неспазване на правилата за движение по пътищата, но трябва да е ясно, че по същия начин се развива процедурата и за всяко едно друго допуснато административно нарушение - например на обществения ред - имали сме случай на държане на забранен предмет на обществено място - ставаше въпрос за нож, намерен в автомобила на български гражданин на територията на бензиностанция в Германия, което се оказва забранено в съответната държава, или пък нарушение на разпоредбите уреждащи полагането на труд, разказа още съдия Шейтанова.


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg