EUR 1.9558
USD 1.8518
CHF 2.0936
GBP 2.3457
CNY 2.5557
you tube
mobile version

Намаленията започнаха: 50% дори 80%

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Намаленията започнаха: 50% дори 80%

mail18:20 | 22.07.2011прегледи 1953 коментарикоментари 1


Марина Панчева
Чанта Beneton за 70 лв. вместо 150, обувки Gucci за 150 вместо 299, палто Bershka само за 70 лв. Време е за shopping момичета.... Лъскавите и примамващи табели - 50%, 70%, а дори и 80% намаления, тази година като чели се появиха доста по-рано, за да разхладят непоносимите жеги. Освен климатиците и вентилаторите, жегата успешно се преборва с разходка из мола, а в резултат ... много торби вкъщи.
Време е за shopping
Два пъти в годината за професионалните shopping маниаци настъпва активен период. Шокиращите табели провокират към щурмове на моловете, избират се маршрути, проучват се сайтовете, правят се дори графици с периода на промоциите. По целия свят, глобалните разпродажби на облекла се правят зимата, в периода преди Коледа и лятото (юли - август). Предприемчивите туроператори дори са организирали shopping-турове в европейските столици на намаленията - Париж, Лондон, Милан, Берлин...
Главния принцип на всякаква разпродажба - „Колкото по-висока е стартовата цена, толкова по-ниска е в период на намаления”. Старата и новата цена със значителна разлика, оказва невероятно влияния на клиента. Не е тайна обаче, че у нас преди периода на намаленията, много магазини преднамерено повишават цените, след което процента на намаления се увеличава, съответно и оборота.
И така следвайки примера на активния shopping -маниак, маршрутът ми започва от най-големия столичен мол. Търся вечерен тоалет на поносима цена, добре изглеждащ и разбира се най-страхотните обувки, за които мечтая цяла година.
Започвам от Mango - роклите, които доскоро гледах с лека завист, вече мога да си позволя. Намаленията от 50% ги правят достъпни за масовия потребител, който няма особени претенции към качеството на материята. Особено претенциозните към материите, търсят друга категория марки, или дори българско производство, което все още може да се похвали с качествени материи.
Следват Bershka, Capasca, Reserved, Apart ...навсякъде намаления, промоции и разбира се все още голям избор, понеже хванах началото на сезона.
Впечатление прави, че българският производител на конфекции вероятно, за да се пребори с конкуренцията и трайно да заеме мястото си сред морето от чужди марки, също така прилага стратегията с намаления. Витрините на Andrews Fashion, Adely, Dika, Моdena и редица други доказани български марки, също предлагат от 30% до 50% намаления.
Заблуда или търговска предприемчивост?
Впечатление прави фактът, че някои магазини все още не указват на етикетите първоначалната стойност, в някои случаи процентът на намаление е толкова незначителен, че за оферта не може да става и дума. Практика също така е, на витрините на магазините да е сложен знакът за процент и крещящия надпис Sale, а в самия магазин да са намалени едва два-три артикула. Заблуждаващо, но все още факт, над един общ щанд да се сложи процентът с намаленията, при което купувачът сам трябва да изчислява крайната стойност на стоката. Не рядко се случва в щандовете с намалени стоки да се замотаят дрехи от новата колекция, при което клиентът разбира истинската цена едва на касата. Обясненията в тези случаи са, че в големите магазини клиентите сами разбъркват стоката.
Българска действителност
Докога ще продължи „пародията” на истински намаления у нас и защо българският купувач, въпреки по-ниската покупателна способност, купува по-скъпи дрехи?
По-рано германският институт за пазарни анализи GFK посочи в доклада си, че българите все още имат най-ниска покупателна способност в ЕС и продължават да са в дъното на класацията по този показател на Стария континент. У нас покупателна способност на глава от населението е 2 618 евро, при средна за Европа 11 945 евро. В резултат на това, продадените от търговските обекти дрехи и обувки намаляват с 3.8%, а продажбите на мебели, битова техника и други стоки за бита спадат с 2.3%, сочат данни на НСИ.
В разрез с рекордния обем на нови търговски площи през изминалата година, от началото на тази у нас все още няма завършени или открити нови проекти. Общият обем на отдаваемата търговска площ към момента възлиза на близо 560 000 кв. м., но при финализиране на всички започнати строежи, обемът на търговските площи в България ще нарасне с цели 42%. Това сочи анализът на Forton International за второто тримесечие на 2011 г.
Доходността от търговски площи обаче остава непроменена - около 9%. Въпреки това инвестиционният интерес на този етап остава сравнително скептичен, а основно е фокусиран върху първокласните площи - ритейл паркове и молове, с добри резултати и стабилни доходи.
Вместо да похарча 339 лв....
Но да се върнем на собствените доходи и разходи, последвали от „синдрома на намаления”. И така дългата и изморителна обиколка на магазините с намаления даде резултат, тръгвам си с рокля за 65 вместо 150 лв., обувки за 40 вместо 79 лв. и чанта само за 32 лв., намалена с цели 70%. Картата ми олекна със 137 лв., вместо първоначална цена, която трябваше да заплатя от 339 лв.
Тръгвам си доволна и щастлива, но съмненията какви са истинските цени в чужбина на вече „намалените” стоки у нас не ме оставят равнодушна. Заради физическата невъзможност да ги проверя, отварям сайтовете на марките от които пазарувах. Разбираемо е повечето от нещата вече да ги няма, или да са в категорията стари колекции, но на други артикули, които ми привлякоха внимание по-рано в магазините. Цените очевидно се различаваха от тези в нашите молове, бяха дори по-ниски. Българската търговия обаче е още в детските си години, истинските намаления тепърва предстоят.

 


 
Коментари
 
Sha Ran - 24-07-2011 г. 17:50:26

FYI - Capasca също е българска марка.

 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg