АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
НАП предлага 60 електронни услуги
НАП предоставя над 100 административни услуги, от които повече от 60 по електронен път. Това става възможно с приключване на изпълнението на проект „Изграждане на достъпна за гражданите и бизнеса интегрирана информационна система на НАП в съответствие с принципите на електронното управление”. Проектът бе реализиран в изпълнение на Договор № А11-31-9/16.02.2012 г. за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по Оперативна програма “Административен капацитет” (ОПАК), съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
„Това е един от успешните проекти на НАП, финансирани от ОПАК, който не просто е изпълнен качествено и в срок, но и има реална полза за хората и бизнеса. Това e и основната цел на Оперативна програма „Административен капацитет“, а именно – по-гъвкава, по-модерна и високотехнологична публична администрация”, заяви директорът на дирекция ОПАК в Министерство на финансите Моника Димитрова-Бийчър на днешната заключителна пресконференция по проекта. „С такива качествени проекти се усъвършенства работата не само на НАП и държавната администрация, но и се увеличават ползите за гражданите и бизнеса в България.“
Основна цел на проекта е подобряване на услугите, предоставяни от НАП за гражданите и бизнеса. В процеса на осъществяването му е анализирано съответствието на наличните информационни системи и електронни услуги в НАП с изискванията на електронното управление и е разработена цялостна концепция за прилагане на принципите на оперативната съвместимост в НАП, съгласно изискванията, стратегическите насоки и референтен модел на електронното управление. Разработени са технически спецификации за усъвършенстване на съществуващите електронни услуги и информационни системи. Идентифицирани са регистрите, електронните услуги и обекти и е подготвена документация за регистрирането им по Закона за електронното управление. За повишаване на компетентността на служителите в НАП е проведено съпътстващо обучение.
С реализацията на проекта ще се намали времето за обслужване и ще се увеличи качеството на услугите за гражданите и бизнеса, ще се постигне и намаляване на административните тежести по спазване задълженията на клиентите към НАП, ще се осигури прилагането на принципите на еднократното събиране на данни и на служебното начало. Усъвършенстваната работата на приходна администрация ще подобри условията за устойчив икономически растеж и заетост в България.
Tweet |
|