EUR 1.9558
USD 1.8068
CHF 2.0847
GBP 2.3463
CNY 2.5360
you tube
mobile version

НАП с електронен калкулатор

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

НАП с електронен калкулатор

mail12:00 | 06.10.2011прегледи 1149 коментарикоментари 0


Лихвен калкулатор е най-новата електронна услуга на Националната агенция за приходите /НАП/, която дава възможност на клиентите й да изчислят дължимите лихви по забавените данъци и осигуровки към бюджета. Калкулаторът работи от днес и може да бъде използван чрез интернет страницата на приходната агенция www.nap.bg, съобщи НАП. С помощта на лихвения калкулатор клиентите на НАП могат да изчислят колко трябва да внесат в бюджета, ако са забавили плащанията по осигурителните или данъчни задължения към бюджета. Те трябва да посочат периода на закъснението и вида на плащането към хазната - осигурителна вноска за пенсия или здраве, данък или друго плащане. Калкулаторът е част от Портала за електронни услуги на агенцията, в който има достъп до всички е-услуги, които предлага администрацията. Над 40 милиона декларации постъпват по електронен път годишно в НАП. Според изчисленията на приходната агенция това означава, че срещу минимална инвестиция в електронен подпис за под 50 лв. гражданите и фирмите спестяват поне 330 млн. лв. на година от това, че не губят времето на своите служители в път и опашки. За осемте месеца на 2011 г. в приходната агенция по електронен път са постъпили 28,5 млн. декларации. Това е с над 2 милиона повече от същия период на миналата година. Най-голям интерес от фирмите има към услугата за подаване на месечните справки декларации по интернет. Данните на НАП сочат, че ДДС документи по електронен път изпращат над 80% от регистрираните по ДДС търговци. Над 2 милиона уведомления за сключване или прекратяване на трудови договори са подадени чрез интернет от началото на годината до края на август. Все повече граждани и фирми подават данъчните си декларации по Интернет. През тази година това са направили 48 417 физически лица, което е с 42% повече от 2010 г., и 140 153 фирми - 30% повече от миналата година. НАП предоставя на своите клиенти над 25 услуги за подаване на документи и плащане на данъци и осигурителни вноски чрез Интернет, припомнят от приходната агенция.
 


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Общини: Четири истории за успеха

06:58 | 07-08-24 | 1582