АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
НАП телефонира отново!
До края на годината 28 000 граждани ще получат обаждане от колцентъра на НАП, защото са закъснели да платят своите данъци или осигурителни вноски или са пропуснали да подадат декларация към НАП. Това съобщиха от приходната агенция.
Разговорите са част от програмата на приходната агенция за събиране на просрочени задължения към хазната. Целта на кампанията е максимален брой хора по собствена инициатива да подадат декларациите си или съответно да си платят дължимите данъчни и осигурителни вноски, с цел да бъде избегнато налагането на обезпечителни мерки /запор на банкови сметки или заплати, възбрана на недвижим имот и др./, както и образуване на изпълнителни дела за принудително събиране на неплатените в срок дългове.
От НАП съветват всяка фирма или физическо лице да потърси контакт с агенцията възможно най-скоро след като установи, че има финансови затруднения и не може да плати данъците и осигуровките си. Законът дава право да се договори плащане на части или да се отложи внасянето на дължимите налози след представяне на обезпечение.
През първото полугодие на 2012 г. клиентите на НАП са ползвали близо 200 000 пъти услугите и справките, които предоставя колцентърът на агенцията.
45 000 запитвания са постъпили за деклариране и плащане на данъци. По данни на НАП клиентите, получили отговори на запитвания, свързани с осигуряването са 35 000 души. Служителите на колцентъра са оказали съдействие и съответно са предоставили информация на 44 000 въпроса свързани с ползването на електронните услуги на агенцията.
Tweet |
|