EUR 1.9558
USD 1.8824
CHF 2.1037
GBP 2.3574
CNY 2.5792
you tube
mobile version

Настъплението на локалните търсачки

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Настъплението на локалните търсачки

mail17:30 | 02.11.2011прегледи 1268 коментарикоментари 0


Данаил Алеков
Ежедневието на интернет потребителите изглежда невъзможно без търсачките. Въпреки популярността на социалните мрежи, търсачките винаги ще бъдат по-необходими на потребителите. Към юни тази година, анализаторската компания comScore излезе с данни за посещенията на Google, Facebook и сайтовете на Microsoft и Yahoo. Според тях, месечно Google се посещава от 1 млрд. уникални потребители, а Microsoft - 905 млн., Facebook – 714 млн. и Yahoo – 689 млн. Успехът на Google е впечатляващ, защото компанията е лидер в пазарния дял сред търсачките в почти цял свят. Има обаче 5 търсачки, които се развиват локално и изпреварват Google в пазарния дял на местно ниво. Това са: Yandex (Русия), Baidu (Китай), Naver (Южна Корея), Seznam (Чехия) и Yahoo (Япония).
Yahoo Japan
Най-големият интернет портал в Япония - Yahoo Japan продължава да бъде предпочитаната търсачка в страната на изгряващото слънце за сметка на Google. Преди година стана ясно, че японците от Yahoo са готови да въведат технологията, която използва и основният конкурент - Google, което предизвика гневни реакции от страна на Microsoft, партньор на Yahoo Inc. (Yahoo Inc. притежава 1/3 от акциите на Yahoo Japan, останалите са на оператора Softbank). Въпреки това пазарният дял на Yahoo Japan сред търсачките в Япония и през тази година надхвърля 50%, като по последни данни е 51%. Google от своя страна имат 38% пазарен дял в Япония. За разлика от всички останали портали на Yahoo по света, японския им еквивалент е предпочитаната търсачка в родината си. Една от причините е, че Yahoo Japan предлага цялата гама от услуги за интернет бизнеса, като онлайн аукционите и търгове им са масово използвани от японците. През септември, операторът и мажоритарен собственик на Yahoo Japan - Softbank, пусна Yahoo Phone, предлагащ специално разработеното приложение Yahoo Japan Auctions, както и много други услуги на японския интернет гигант.
Baidu Китай
В Китайската народна република, влиянието на Google е още по-слабо. През тази година, най-голямата интернет търсачка в света има едва 18.3% пазарен дял в Китай, за сметка на Baidu, които държат 77% от пазара. Източната онлайн компанията е хегемон в родината си, където се радват на интернет аудитория от над 450 млн. души. От Google оправдават слабите си позиции на източния пазар поради китайската писменост и цензурата в страната. Baidu предлагат пълен набор от услуги, които изцяло припокриват тези на Google - карти, книги, а също така и клауд възможности, англоезичен блог, като наскоро пуснаха и своя собствена мобилна платформа. Целта е ясна - да завладеят и пазара на мобилни телефони, който до момента се държи от Apple. Затова от Baidu се съюзиха с Dell Inc, което ще сложи началото на изграждането на алтернативни мобилни телефони и таблети. Пазарната стойност на Baidu миналият месец достигна $50 млрд., а цената на акциите им на NASDAQ се е увеличила с 50% от началото на годината досега.
Naver Южна Корея
В Южна Корея ситуацията не е по-различна, с малката разлика, че търсачката на Google не заема втора, а трета позиция с пазарен дял от 9.6% по данни на анализаторската компания comScore. На второ място е Daum 14.4%, а Naver имат 65.6% пазарен дял. Naver e част от компанията NHN Corporation, а Daum - от Daum Communications. Двете компании обработват близо 90% от всички заявки, които идват от настолните компютри. Единственият шанс на Google да увеличава пазара си е на пазара за мобилното търсене, където американската компания има близо 20% дял. Daum и Naver наскоро внесоха жалба, с която обвиниха Google в нелоялна конкуренция, заради невъзможността на местните оператори и производители да инсталират предварително приложения на устройствата, базирани на Android. Една от причините за успеха на Naver e, че търсачката предоставя на клиентите си отговори на техните въпроси и в същото време показва систематични резултати от търсенето. Освен това, потребителите имат възможност да класират резултатите и по този начин биват окуржавани да гласуват само за най-добрите.
Seznam Чехия
Чешкият портал Seznam е пуснат за първи път през 1996г. и е най-посещаваният интернет сайт в бившата социалистическа страна. Месечно влизат над 4 млн. уникални потребители, а слоганът на търсачката е “najdu tam, co hledám”. Пазарният дял на Seznam е 42.4%, като за Google остават 31.1%. Причината за малката разлика е, че съществува разделение в страната между по-възрастните (над 35г.), които търсят предимно местни продукти, и по-младите, които използват Google в намирането на чуждестранните такива. Чехите обаче са известни традиционалисти, като хората все още предпочитат местната Kofola пред Coca-Cola и Pepsi взети заедно. Само преди година, от Google не взимаха на сериозно чешкия пазар на интернет търсенето, а разликата между Seznam и Google беше 20%. Последваха огромни усилия от страна на американския гигант с цел да завладее и чешкия пазар, които включваха пускането на повече локални продукти и приложения, преведени на чешки език. Освен на подразделението си Google.cz, американската компания разчита и на словашката Google.sk. До момента Seznam все още удържат атаката на Google, като един от основните козове е бизнес директорията Firmy.cz, където потребителите може да намерят огромен набор от карти, фирми, стоки, снимки, енциклопедия и още много информация.
Yandex Русия
Най-голямата руска търсачка направи впечатляващ дебют тази година на борсата в САЩ с IPO, оценено на $1.3 млрд., което е най-големият борсов дебют след този на Google. Компанията е създадена през 1997г., а днес разполага с близо 1300 служители и пазарен дял от 65% в Русия (при 26% за Google). В края на миналия месец, CEO-то Сергей Петренко беше у нас на WebIt конгреса, където еднозначно заяви: „Ако конкурентът ви е глобален, бъдете локални”. И компанията следва безусловно този принцип - освен в Русия, Yandex стъпи на пазара в Украйна и Казахстан, където бързо набра скорост и в момента има пазарен дял съответно 27% и 24.4%. Yandex също така оперират в Беларус, а от септември и в Турция, като прогнозите са, че следващите държави, в които руската търсачка ще търси пазар са Румъния и Полша. Освен това, Yandex предлага и собствена платежна система „Яндекс.Деньги”, в която ежедневно се откриват 3 хил. нови сметки и се осъществяват повече от 20 хил. транзакции, а отскоро има и приложение за iPhone. В началото на миналия месец, Yandex инвестираха $15 млн. в американската търсачка Blekko.com. “Руският Google”, както още наричат Yandex, несъмнено е една от най-бързоразвиващите се търсачки в онлайн пространството и ще продължава да бъде основен конкурент на Google, що се отнася до локално ниво.
 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Общини: Четири истории за успеха

06:58 | 07-08-24 | 2044