АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Невиждан недостиг на контейнерно оборудване
Три ключови фактора през 2020 година доведоха до безпрецедентен недостиг на капацитет при морския транспорт от Далечния изток тази есен. Ситуацията ще се задържи още месеци, а дотогава „задръстванията“ ще може да се заобиколят само с нестандартни транспортни решения.
Глобалната пандемия оказа безпрецедентно въздействие върху човешкото здраве и световната икономика. Въпреки забавянето на световните вериги за доставки и рецесията причинена от Covid-19, потребителите продължаваха да поръчват голям брой продукти онлайн. От логистичната компания „карго-партнер“ обясняват ситуацията по следния начин : „Хората останаха вкъщи и поръчваха стоки за дома като мебели, лаптопи, битова техника, спортни уреди и градинско обзавеждане. Те се произвеждаха основно в Китай и доставките се организираха по море до крайните клиенти в България( Европа).“
След началото на пандемията от Covid-19 фабриките останаха затворени два месеца, съответно потока от Китай към Европа секна, докато онлайн поръчките се увеличаваха. Възобновяването на производството в Китай през лятото рязко увеличи износа и доведе до дисбаланс в морския транспорт.
Традиционно през настоящия есенно-зимен период има много стоки от Далечния изток. Предвид Европейските празници и Китайската Нова година планирането на вноса им се извършва внимателно и в дългосрочен план.
Едновременната поява на 3 фактора сериозно затрудни веригата на доставките по море от Китай:
През 2020 година ежеседмично се отменяха отплавания от Европа до Азия. Повечето контейнери бяха изпращани до Съединените щати, където търсенето беше най-голямо. Пристанищата там са претоварени и затрупани с контейнери - до степен, в която вече не могат ефективно нито да ги приемат, нито да ги експедират.
През последните месеци много компании решиха да наваксат вноса, пропуснат през първата вълна Covid-19.
Няма новопроизведени контейнери, заради спрените поръчки и опасения на корабните линии за рецесия, които съществуваха още преди пандемията.
Всичко това доведе до невиждан досега недостиг на контейнерно оборудване - контейнерите са в европейските и американските пристанища. Всъщност те са нужни в Китай, за да могат отново да се включат във вноса оттам.
Поради тези причини и почивката по време на Китайската Нова година през февруари, капацитетът на морския транспорт е изчерпан до март месец 2021 – споделят експертите от „карго-партнер“.
За облекчаване на ситуацията, компании стартират сервиза Adria PRIORITY Express като оптимално решение за контейнерни превози до пристанищата Копер и Триест. Услугата включва складиране и дистрибуция през пътната и складова мрежа на компанията, проследяване на контейнерите, както и възможност за фискална митница в някои от европейските пристанища.
Tweet |
|