АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
НЕК атакува ЕВН заради токовия удар на морето
Във връзка с разпространеното на 16 август 2010 година изявление от ЕВН България, относно нарушеното снабдяване с електрическа енергия по Южното Черноморие през последните дни и направения извод, че проблемите идват от „мрежата високо напрежение и липсата на инвестиции в съоръженията в този регион през изминалите години от страна на оператора на мрежата високо напрежение”, ръководствата на НЕК ЕАД и ЕСО ЕАД считат за необходимо да уточнят, че прехвърлянето на отговорността между дружествата няма да реши проблема с капацитета на електропреносната мрежа в района на Бургас.
Учудваща е липсата на коментар от страна на ЕВН България по отношение на въпроса защо електроразпределителното дружество сключва непрекъснато договори за присъединяване към мрежата с безбройните нови хотели и взема парите на клиентите си, след като е наясно, че електропреносната мрежа в региона няма такава мощност и не отговаря на всички технически изисквания за свързване на обекти на потребители.
НЕК ЕАД и ЕСО ЕАД не носят отговорност за подписването от страна на ЕВН България Електроразпределение АД на изключително голям брой договори за присъединяване към мрежата без това да е съгласувано с тях.
Според Закона за енергетиката и издадената лицензия на ЕВН България Електроразпределение АД, при осъществяване на дейността си лицензиантът е длъжен да отчита интересите на потребителите, като спазва реда и условията за тяхното присъединяване, предвижда възможните затруднения и опасност от нарушаване на електрозахранването и осигурява оперативното управление, координиране и контрол на мрежата.
Считаме, че не е редно ЕВН да коментира липсата на инвестиции от страна на НЕК ЕАД, когато самото електроразпраделително дружество не прави такива за изграждането на собствен електропровод и електроразпределителна инфраструктура, които ще решат трайно проблема с повишената консумация на електроенергия в пръстена Бургас – Старо Оряхово.
Не е тайна за никого, че ЕВН имат сериозни проблеми по отношение качеството на предлаганите от дружеството услуги в този регион. За това също ли е виновна НЕК? НЕК ли е виновна за постоянното присъединяване на нови и нови абонати, без мрежата да е готова да ги поеме.
Натрупаните проблеми не биха могли да се решат за няколко дни защото изискват задълбочен анализ и вземане на спешни мерки. За да се решат натрупаните през годините проблеми е нужен диалог между всички страни. Когато има диалог проблемите, колкото и да са сериозни те, биват решавани. В това се убедихме през последните няколко критични дни за електропреносната ни мрежа в района на Бургас и Слънчев бряг. След отправения от нас апел към собствениците на хотели в района за разумно използване на електроенергията в часовия пояс – 18,45 до 21,40 часа ние срещнахме разбиране от тяхна страна, въпреки, че е разгара на сезона. Благодарение на този диалог диспечерите от ЦДУ отчетоха спад в натоварването на мрежата. Ползата от тази стъпка е единствено за потребителите по Черноморието.
Ето защо ние от НЕК ЕАД и ЕСО ЕАД сме убедени в необходимостта от диалог, защото в енергетиката няма индивидуални играчи, а всички сме от един отбор – този на България, а задачата ни е да сме в услуга на потребителя. В тази връзка приемаме за неуместно прехвърлянето на вина и отговорност и още веднъж призоваваме към диалог и екипност в работата на отделните дружества, които са в интерес на цялото общество.
Ръководствата на НЕК ЕАД и ЕСО ЕАД са декларирали неведнъж, декларират и сега, готовност да участват активно в разговори с всички заинтересовани страни за решаването на възникналите проблеми на масата на преговорите, а не с прехвърлянето на вина чрез прессъобщения, криейки се зад авторитетни, високо поставени личности от правителството.
Tweet |
|