EUR 1.9558
USD 1.8287
CHF 2.0878
GBP 2.3501
CNY 2.5473
you tube
mobile version

Некомерсиалните медии заглъхват в България

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Некомерсиалните медии заглъхват в България

mail14:03 | 02.01.2010прегледи 1343 коментарикоментари 1


Медиите в България започнаха да заглъхват - това е видимо не само като гледаме отделни предавания и четем вестници, а поради практическото им изчезване от ефира, коментира за програма  "Хоризонт" на БНР Юлиана Методиева, главен редактор на списание "Обектив", издавано от Българския хелзинкски комитет.
По думите й, няма достатъчно изявен интерес за поддържане на медии, които да не са откровено комерсиални.
Според Методиева радиостанции като Франс ентернасионал и студентското Алма матер, телевизия като Re:tv, са медии с подчертана гражданска позиция, които насърчават собствената ни гражданска продуктивност.
Не може само с музикални радиа и формат Z Rock, подчерта тя. Радиото остана полето на мислещия човек, фокусира погледа ни върху по-съществените неща, каза още тя.

От друга страна в края на годината станаха известни финансовите резултати на две от телевизиите в България, които говорят за сериозна кризата дори и в комерсиалните медии.
Modern Times Group MTG AB , собственик на българската Нова телевизия обяви в средата на декември, че загубите за четвъртото тримесечие и за цялата 2009 година ще бъдат приблизително 3,361 млрд. шведски крони /300 млн.евро/, става ясно от прес съобщение, публикувано на сайта на компанията.
Загубите главно са свързани с притежаваните от нея  Group’s Bulgarian broadcasting assets. Причините, които са  посочени за слабите резултати, са влошаване на икономическия и финансов климат, както и условията на рекламния пазар в страната.
MTG закупи 100% от собствеността на българския канал през 2008 година за 620 млн. евро.
MTG обявява и загуби от 209 млн. шведски крони  от телевизионния й бизнес в Словения. Същите не добри резултати има и сайтът й за социални мрежи Playahead.com, както телевизионна програма в района на Прибалтика.
„Нашият бизнес в България се представи над очакванията ни по отношение увеличаване на зрителите и пазарния дял. Но негативните промени в средата, в която работим, отложиха планираното развитие на този бизнес и затова преоценяваме стойността на активите си. Отписванията не рефлектират върху цялостната финансова сила на групата", коментира в съобщението Ханс-Холгер Албрехт, изпълнителен директор на компанията.

Central European Media Enterprise /CME/, компанията, която е собственик на българските Pro.bg и Ринг ТВ  е готова да се слее с всеки от конкурентите си при честни условия или да продаде бизнеса си в България като алтернатива, казва пред сайта broadbandtvnews.com Петер Дворжак, генерален директор на чешка частна телевизия TV Nova, собственост на СМЕ, контролирана от Роналд Лаудер.
Въпреки че компанията има седем успешни канала в Източна Европа, в България компанията смята засега пазарът може да поеме само двама, а не трима основни играчи.

От трета страна някои от частните медии бяха щедро финансирани от предишния кабинет.
Комуникационната стратегия на България е струвала близо 3.5 млн. лв. от бюджета за три години до края на 2008, стана ясно от изказване на премиера Борисов по време на парламентарния контрол  през ноември.
В рамките на правителствената кампания "Сто години Независимост", проведена през 2008, без посочени критерии са раздадени сериозни суми на електронни медии и частни телевизионни продуценти.
Продуцентската компания "Дрийм тийм продакшън" на Евтим Милошев и Любо Нейков са сключени договори на обща стойност 1 705 200 с ДДС за "производството на тв поредица".
Средната цена на епизод е излязла 65-70 хил. лева при реална стойност на подобно предаване между 3 и 5 хил. лв.
За 12 предавания на Росен Петров от поредицата "Операция "Слава" са дадени 835 хил. лв., а за друга тв поредица "Урок по родолюбие" (с водещ Георги Стайков) са отпуснати  777 600 лв.
На бТВ са отделени 193 161 лв., на БНТ -185 295 лв., на Нова ТВ - 188 330 лв., на Дарик радио – 180 хил. лв., на агенция "Фокус" - 360 хил. лв, на БНР - 150 246 лв.


 


 
Коментари
 
десо - 02-01-2010 г. 16:39:51

А има ли държава където да е обратното,освен тези с явно социалистическо устройство.Дори в медиите всичко опира до парите и печалбите.Иначе нямаше да ги измислим.Само с позиви не става.А и за тях трябват пари.Пустите му Финикиици.

 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Трейлър на руския игрален "ВЫЗОВ", заснет в Космоса

13:39 | 03-09-23 | 5996