АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Нестле: Ефектът от COVID-19 варира
Към днешна дата Групата Нестле отчита органичн ръст от 4,3%, с реален вътрешен ръст в размер на 4,7%. Ръстът в цените временно спада с 0,4%, което отразява главно периода на промоциите в Северна Америка. Компанията отбелязва, че ефектът от COVID-19 варира съществено в зависимост от географията, категорията на продукта и канала за продажби, в зависимост от момента на избухване на епидемията, обхвата на ограниченията и поведението на потребителите:
•Географии: Повечето пазари, особено в Северна Америка и Европа, отбелязват значителен ръст през месец март, отчасти подкрепен от потребителското запасяване. Китай отбелязва рязък спад на продажбите поради ограниченията в движението, които са наложени през почти цялото тримесечие,
•ограниченото потребителско складиране и относително по-голямото излагане на канали извън дома.
•Категории продукти: Основните продукти отбелязват увеличено търсене. Готовите ястия и продуктите за готвене, Purina PetCare, кафето и продуктите на Nestlé Health Science отчитат повишен ръст. Шоколадовите продукти и сладоледът отчитат спад в продажбите, което отразява намаленото купуване на подаръци и спонтанното купуване.
•Канали за продажба: Всички пазари отбелязват значително изменение от потребление извън дома към домашно потребление. Каналите извън дома отчитат отрицателен ръст, със значително намаление на продажбите за магазините на Nestlé Professional, водите и Nespresso. Продажбите от електронната търговия нарастват с 29,4%, за първи път, надхвърляйки 10% от общите продажби на Групата.
Все още е трудно да се определи количествено финансовото въздействие на COVID-19 и то ще зависи от продължителността и икономическите последици от тази криза, коментира веригата.
Tweet |
|