EUR 1.9558
USD 1.8518
CHF 2.0936
GBP 2.3457
CNY 2.5557
you tube
mobile version

Нестле и Данон преговарят за цени

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Нестле и Данон преговарят за цени

mail15:25 | 28.09.2023прегледи 653 коментарикоментари 0


"Нестле" (Nestle), най-големият производител на пакетирани храни в света, и млечният гигант "Данон" (Danone) разчитат на Франция за приходи, повече от която и да е друга страна в Западна Европа, повишавайки залозите в преговорите за цените, започващи идния месец, предаде Ройтерс.

Франция отдавна е изпреварила Германия, Италия, Испания и други страни, превръщайки се в най-големия пазар за хранителни стоки в ЕС по приходи от супермаркети, според компанията за проучвания "ИБИСУърлд" (IBISWorld).

Поставяйки си за цел да гарантира понижение на цените до средата на януари, френското правителство измести напред годишните преговори за цените между търговците на дребно и доставчиците и ги насрочи за средата на октомври.

Търговци на дребно като "Карфур" (Carrefour) обвиниха глобалните потребители на потребителски стоки, включително "Юниливър" (Unilever) и "Пепсико" (Pepsico) за това, че не сътрудничат.

Френският президент Еманюел Макрон критикува компаниите заради поддържането на високи цени въпреки спада на инфлацията.

"Замразяването на цените не функционира",  каза той. "Всички трябва да седнат на масата на преговорите и да постигнат споразумение",  добави Макрон.

Според данните, публикувани от "Бърнстийн" (Bernstein), на Франция се падат около 8 на сто от общите продажби на йогурта "Активия" (Activia) на "Данон" през 2022 г. и приблизително 4 на сто от годишните продажби на "Нестле".

И в двата случая Великобритания се нарежда на второ място. 

Франция е третият най-голям пазар в Западна Европа за "Юниливър" с над 400 марки, включително сапуна "Дав" (Dove) и сухата супа "Кнор" (Knorr) с 2,2 на сто от годишните продажби, нареждайки се след Великобритания и Германия.

"Данон" ще почувства в най-голяма степен натиска на по-ниските цени", каза анализаторът на "Бърнстийн" Брюно Монтейн. "Продуктите на "Данон" са много по-комерсиализирани - йогуртът е йогурт и има алтернативи на други търговски марки", каза той. 

"Нестле" и "Юниливър" отказаха да коментират, а "Данон" не отговори на молбата за коментар. 

Представители на хранителния сектор, които се срещнаха с френски депутати в сряда, се аргументираха, че производствените разходи са останали високи заради двугодишните огромни вложения във веригите за доставки и разходите за труд, като самите производители поемат значителна част от инфлационния натиск.

Според търговците на дребно обаче понастоящем натискът върху цените се смекчава и инвеститорите изразяват опасения, че по-високите цени ще засегнат отрицателно купувачите и ще се отразят на обема на продажбите.

Големите вериги във Франция могат да поискат намаляване на цените от порядъка на 2-5 на сто от производителите на храни в преговорите. Това заяви в сряда шефът на търговеца на дребно "Ле мускетер" (Les Mousquetaires) Тиери Котияр.

 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg