АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Нестле се отказа от сладоледа
Компанията Нестле вече няма категория сладолед в своето портфолио, след образуването на съвместно дружество между Нестле и R&R на 1 октомври 2016 г. с централен офис в Лондон. Отделянето на сладоледения бизнес, чийто пазарен дял е бил около 30%, фирмата компенсира с органичен ръст и повишен износ. След промяната вече има нов бранд Froneri с продажби за около 2.7 млрд. Всички български работници от сладоледената фабрика във Варна са преминали към новата компания.
Годишният оборот в страната за 2016 г. е 257 млн. лв., като като 35%/65% е съотношението износ/вътрешни продажби. Направените инвестиции за 23 години, откакто компанията е в България след приватизацията на предприятието „Малчика”, възлизат на 265 млн. лв. Във фабриката, която произвежда около 1000 продукта, работят 1303 служители.
Фабриките от групата в някои държави са специализирани в производството на даден продукт. Софийската например произвежда KitKat, който се изнася за 45 точки по света. У нас се произвежда лимитирана серия от марката, предназначена само за британския пазар, както и такава за Канада - шоколадов бар Coffee crisp с парченца кафе, който макар и правен у нас, не се предлага на българския пазар поради липсата на индикации, че ще се радва на успех. Същото се отнася и за разработка на местни марки, те обикновено поглъщат много инвестиции, като често на малки пазари какъвто е българският – не може да се възстанови инвестицията.
Tweet |
|