АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Неясно бъдеще за електромобилите в Европа
![mail](/img/mail.png)
![прегледи](/img/views.png)
![коментари](/img/comments.png)
Изцяло електрическите автомобили се готвят за пробив през 2014 година, поне така се предполага да бъде на хартия, отбелязва ДПА. В Германия BMW пуска свръхмодерния си ай3 компакт (i3), Volkswagen AG има електрическа версия на изключително популярния си Golf, а Mercedes-Benz навлиза със своята електрическа B Class.
Експерти от сектора обаче се питат, че дали производителите наистина имат интерес да искат превес на електромобилите. Възможно ли е тези автомобили да са просто за подобряване на имиджа или са трик за покриване на изискванията на ЕС за отделения в атмосферата въглероден диоксид без да се налага отказ от половината съществуващи модели? Това би значело, че електромобилите са просто средство за постигане на целите. Щефен Братцел от Техническия университет в Бергиш Гладбах е на мнение, че автомобилопроизводителите ще бъдат предпазливи. Ако се окаже, че има сериозно търсене на електромобили, автомобилостроителите естествено ще реагират като произведат достатъчно, Те са заинтересовани да губят възможно най-малко пари, отбелязва Братцел.
От 2021 година новите автомобили, регистрирани в Европа, ще трябва да се придържат към ограничението за вредни емисии от 95 грама въглероден диоксид на километър.
Схемата позволява на автомобилопроизводителите да използват т. нар. суперкредити от автомобилите с ниски равнища вредни емисии, за да компенсират моделите, които не са толкова щадящи околната среда.
Според Петер Фус, партньор в автомобилното подразделение на консултантската компания Ernst & Young, производителите на автомобили са инвестирани огромни суми в технологии и производство на изцяло електрически модели и сега искат възвръщаемост.
Източници от сектора отбелязват, че само BMW е похарчил 3 милиарда евро (4,1 милиарда долара) за развитието на миниавтомобила ай3 и спортния ай8 (i8).
Волфганг Бернхарт от консултантската компания Roland Berger прогнозира, че до 2020 година около 2% от регистрираните в Европа автомобили ще бъдат електрически, а различните видове хибридни коли ще представляват около 8%.
В Германия общо 6051 изцяло електрически автомобила са регистрирани през 2013 година, което е два пъти повече, отколкото предходната година, но все още представляват 0,2% от общо около 3-те милиона нови автомобила по пътищата.
Tweet |
|
Няма нищо неясно! Бъдещето е на чистата енергия!Енергия, за придобиването на която няма да е необходима да мъчим Майката-Земя, да разрушаваме Природата, да сеем смърт и болести!