АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Ниски рекламни приходи съсипват US вестниците
Вестниците в САЩ са продължили да отчитат слаби приходи от реклами през лятото, което увеличава вероятността издателите да приключват финансовата година с най-ниския обем на продажбите си от 80-те години на миналия век, предаде Асошиейтед прес.
Постъпленията от реклами на американските вестници са били $6,4 млрд.през третото тримесечие, което е спад с 28 процента спрямо същия период преди година, показват данни, публикувани снощи от Асоциацията на американските вестници (Newspaper Association of America - NAA).
Продажбите на реклами са основен източник на приходи за вестниците, а те намаляват вече 13 поредни тримесечия. Този срив вече изхвърли от пазара някои издания и доведе до съкращаване на хиляди работни места и закриване на множество издания в страната.
Проблемите в сектора се усложниха тази година, тъй като рецесията изостри предизвикателствата, пред които вече бяха изправени вестниците заради по-евтините алтернативи за реклами по интернет, отбелязва АП.
През първите девет месеца на годината проходите на вестниците са спаднали с 28 процента до $19,9 млрд. Анализатори все още не предвиждат възстановяване на сектора и очакват годишните продажби на вестникарската индустрия да се понижат под $30 млрд. за първи път от 1987 година.
Tweet |
|