АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Нискокалорични безалкохолни напитки – приоритет на производителите
Българската индустрия за производството на безалкохолни напитки е реализирала през 2008 над 1,8 милиарда литра безалкохолни напитки на стойност около 1,5 милиарда лева. Същевременно Асоциацията на производителите на безалкохолни напитки в България и компаниите, членуващи в нея се ориентират към производства, които ще стимулират физическата активност, се казва в становище на организацията.
Промишлеността е предприела действия в няколко ключови сфери, които отразяват стратегията на Световната здравна организация.
Това са иновации на продуктите и преработване на формулите, за да се предостави голямо разнообразие и избор от некалорични и нискокалорични напитки, както и да не се допуска излъчването на реклами, които са насочени към децата под дванайсетгодишна възраст по телевизията, в пресата и онлайн.
Предвиждат се действия и за ограничаване на продажбите в училищата на напитки с по-високо съдържание на захари и обозначаване на ориентировъчния дневен хранителен прием върху етикета на продуктите на дадена марка, за да могат потребителите да направят своя информиран избор за продуктите.
Tweet |
|