EUR 1.9558
USD 1.8784
CHF 2.1094
GBP 2.3506
CNY 2.5920
you tube
mobile version

Нискотарифните авиокомпании процъфтяват

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Нискотарифните авиокомпании процъфтяват

mail14:39 | 07.08.2009прегледи 534 коментарикоментари 0


airplane11Нискотарифните авиолинии намериха "сребърната жила" в световната рецесия, съобщава Асошиейтед прес.
Докато пътниците си броят центовете и търсят по-евтини възможности за пътуване, азиатският еквивалент на Ryanair - AirAsia - и други нискотарифни авиокомпании увеличават броя на дестинациите си и купуват нови самолети, за да завземат по-голямо парче от пазара на авио-услуги за сметка на по-реномираните си конкуренти.
Водещи авиокомпании като British Airways и хонконгската Cathay Pacific Airways отчитат загуби за първи път от десетилетия въпреки съкращаването на разходите и полетите в опит да се преборят със спада, отчитан при луксозните въздушни пътувания.
Големите превозвачи, които някога напълно владееха небето, се надяват да възвърнат благосъстоянието си, когато икономиката се възстанови. Те обаче може би ще установят, че е трудно да се върнат към нивата на растеж, отчитани преди кризата.
"Нискотарифните авиокомпании ще заемат толкова стабилни позиции на летищата и в сектора на корпоративните пътувания, че ще бъде трудно големите да си върнат позициите", когато икономиката се възстанови, отбелязва експерт, цитиран от АП.
Големите компании, които предлагат пълна гама от услуги, бяха засегнати най-тежко, когато икономическата криза удари авиацията и полетите в първа класа. Първокласните пътувания заемат малък дял от местата в самолетите, но носят близо 40 на сто от приходите на компаниите.
Малките компании, предлагащи само основните услуги, устояват на рецесията по-добре, използвайки модела на евтини услуги, който разчита на големия брой пътници и намаляване на разходите чрез мерки като поемане на най-евтините слотове за приземяване на летищата и превръщане на досега обичайните услуги като храна на борда и чекиране на багаж в екстри, които носят печалба.


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg